Žák mladšího školního věku a jeho sociometrický status
Pupil of a primary school and his/her social status
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43623Identifiers
Study Information System: 97692
Collections
- Kvalifikační práce [18637]
Author
Advisor
Referee
Kalbáčová, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
žák mladšího školního věku, pozice žáka ve třídě, hodnocení, skupina, mladší školní třídaKeywords (English)
early childhood pupil, status of pupil in classroom, evaluation, group, primary classroomDiplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Je zaměřena na žáka mladšího školního věku, sociální skupinu a školní třídu. Práce se zabývá vztahem mezi pozicí žáka ve třídě a školním hodnocením. Závěry jsou založeny na výsledcích průzkumu žáků 1. stupně základní školy.
Annotation: The thesis includes both theory and original research. It focuses on a pupil in early childhood in the context of social group and school classroom. The thesis deals with the relationship between a pupil's classroom status and his academic results. The conclusions are based on the results of research of primary school pupils.