Koučování jako způsob řešení týmových problémů
Coaching as a mean of solving problems in team functioning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43518Identifikátory
SIS: 109396
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunda, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
5. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
tým, týmová spolupráce, týmový konflikt, koučování, koučování týmů, koučování studentů, evaluace koučováníKlíčová slova (anglicky)
team, team cooperation, team conflict, coaching, team coaching, student coaching, coaching evaluationHlavním cílem práce je podrobněji prozkoumat problematiku spolupráce v týmu a zhodnotit efektivitu týmového koučování, coby nástroje k předcházení či následnému řešení problémů v týmu. Formálně je text práce členěn na dvě základní části. Tu první tvoří teoretický rámec týmového koučování. Je v ní vysvětlen princip fungování týmu, odlišnost od skupiny a možné nástrahy, které jsou spojeny s jeho efektivním fungováním. Dále přibližuje základní teorie koučování, principy, členění, postupy i částečné vymezení rámce, kde je implikace koučování žádoucí a kde je tomu naopak. Týmové koučování je zde představeno jakožto ne příliš konkrétní koučovací proces, je mu věnována pozornost převážně z metodologického hlediska. Součástí práce je i otevření problematiky koučování studentů a školních týmů, na kterou navazuje empirická část. Empirická část je tvořena základní evaluací pilotního projektu, jehož předmětem bylo koučování týmů na středních školách. Takový projekt zatím nemá v České republice obdoby. Jeho prvotní část proto fungovala nejen coby zkouška využití koučování na třídní kolektivy, ale také jako ověření nástroje pro hodnocení takového projektu.
The main aim of the work is a closer examination of team cooperation issues, and evaluation team coaching efficiency as a tool of prevention or of subsequent team problems solving. Formally, the text is divided to two elemental parts. The first one is comprised of theoretical framework of team coaching. There is a principal of team functioning explained, difference from a group and possible dangers that are connected with effective team functioning. Further on, the work describes basic coaching theories, principles, structuring, procedures and a partial framework definition, where the coaching implication is desirable and where it is not. Team coaching is here introduced as not particularly specific branch of coaching, attention to it is paid mostly from a methodological point of view. Student coaching and school team coaching issues are also a part of the work, which is followed by the empirical section. The empirical part consists of a basic evaluation of the pilot project, which subject was team coaching in high schools. Such a project has not had a parallel in the Czech Republic so far. Its primary part therefore worked not only as a coaching application test on class teams, but also as verification of a tool for such a project evaluation.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Klíčové faktory interního koučování v organizacích
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKvětoňová, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 11. 9. 2017This diploma thesis deals with identification and description of factors which influence internal coaching in organizations. Based on summarized findings from literature, research papers and articles there are described ... -
Koučování v nekomerčním sektoru
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODrotárová, Marcela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 13. 9. 2013Bakalářská práce se zabývá koučováním jako metodou rozvoje pracovníků a tím i organizací v nekomerčním sektoru. Práce se zaměřuje na koučování, jeho vývoj a metody, na externí a interní koučování, kompetence kouče a výzkumy ... -
Bariéry úspěšného koučování v organizaci
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFraňková, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 5. 2. 2015Předložená diplomová práce se zabývá tématem koučování v organizacích, respektive tématem bariér, které do koučování v organizacích vstupují a brání tak jeho úspěšnosti. Nejprve je pozornost věnována definici koučování, ...