Problematika chyby v psaných projevech ruských mluvčích (na materiálu českého jazyka)
The issue of error in the written discourse of Russian speakers (an analysis of the Czech texts)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43512Identifikátory
SIS: 108540
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ivanovová, Darina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština pro cizince
Katedra / ústav / klinika
Ústav bohemistických studií
Datum obhajoby
7. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komunikační metoda, řečové dovednosti, psaný projev, psaná komunikace, chyba, třídění chyb, příčiny vzniku chyb, hodnocení chybKlíčová slova (anglicky)
communicative method, basic language skills, written discourse, written communication, mistake, classification of mistakes, causes of mistakes, evaluation of mistakesV naší diplomové práci pojednáváme o chybách v psaných projevech rusky hovořících. Snažíme se prozkoumat chyby rusky hovořících na materiálu českého jazyka a vytvořit několik lingvodidaktických doporučení, jak látku lépe vyložit a chybám předejít. Představujeme dnes hojně užívanou komunikační metodu pro výuku cizích jazyků a přibližujeme čtyři základní řečové dovednosti. Klíčová slova: komunikační metoda, řečové dovednosti, psaný projev, psaná komunikace, chyba, třídění chyb, příčiny vzniku chyb, hodnocení chyb.
In our diploma thesis we deal with mistakes in written discourse of Russian speakers. We are trying to explore the mistakes of Russian speakers on the materials of the Czech language and create several lingvodidactic recommendations about how to interpret the topic and how to prevent mistakes. We indtroduce a plentifully used communicative method for teaching foreign languagues and discribe four basic language skills. Key words: communicative method, basic language skills, written discourse, written communication, mistake, classification of mistakes, causes of mistakes, evaluation of mistakes.