Problematika chyby v psaných projevech ruských mluvčích (na materiálu českého jazyka)
The issue of error in the written discourse of Russian speakers (an analysis of the Czech texts)
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43512Identifiers
Study Information System: 108540
CU Caralogue: 990015582550106986
Collections
- Kvalifikační práce [23980]
Author
Advisor
Referee
Ivanovová, Darina
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech for Non-Native Speakers
Department
Institute of Czech Studies
Date of defense
7. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
komunikační metoda, řečové dovednosti, psaný projev, psaná komunikace, chyba, třídění chyb, příčiny vzniku chyb, hodnocení chybKeywords (English)
communicative method, basic language skills, written discourse, written communication, mistake, classification of mistakes, causes of mistakes, evaluation of mistakesV naší diplomové práci pojednáváme o chybách v psaných projevech rusky hovořících. Snažíme se prozkoumat chyby rusky hovořících na materiálu českého jazyka a vytvořit několik lingvodidaktických doporučení, jak látku lépe vyložit a chybám předejít. Představujeme dnes hojně užívanou komunikační metodu pro výuku cizích jazyků a přibližujeme čtyři základní řečové dovednosti. Klíčová slova: komunikační metoda, řečové dovednosti, psaný projev, psaná komunikace, chyba, třídění chyb, příčiny vzniku chyb, hodnocení chyb.
In our diploma thesis we deal with mistakes in written discourse of Russian speakers. We are trying to explore the mistakes of Russian speakers on the materials of the Czech language and create several lingvodidactic recommendations about how to interpret the topic and how to prevent mistakes. We indtroduce a plentifully used communicative method for teaching foreign languagues and discribe four basic language skills. Key words: communicative method, basic language skills, written discourse, written communication, mistake, classification of mistakes, causes of mistakes, evaluation of mistakes.