Role informačního centra v marketingu destinace cestovního ruchu
Role of information centre in tourism destination marketing
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43464Identifiers
Study Information System: 107185
CU Caralogue: 990014983350106986
Collections
Author
Advisor
Referee
Šušáková, Zdeňka
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
3. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
informační centrum, cestovní ruch, CzechTourism, marketing destinace, informační služby, informační pracovníciKeywords (English)
information centre, tourism, CzechTourism, destination marketing, information services, information professionalsBakalářská práce se zabývá analýzou vybraného turistického informačního centra a jeho rolí v marketingu destinace cestovního ruchu. Hlavním cílem je určit, jak uživatelé informační centrum a jeho služby vnímají, a navrhnout možná zlepšující opatření. Teoretická část vysvětluje základní pojmy a definice jako např. cestovní ruch, informační služby, marketing destinace a turistické informační centrum a jeho činnosti. Dále stručně popisuje aktivity Asociace turistických informačních center České republiky. Další kapitola se zabývá CzechTourism, příspěvkovou organizaci Ministerstva pro místní rozvoj, jejímž cílem je vytvářet a propagovat pozitivní obraz České republiky jako země vhodné pro cestovní ruch. Praktická část je zaměřena na vybrané informační centrum CzechTourism a popisuje ho z hlediska poskytovaných služeb, personálu a vybavení. Poté jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi uživateli informačního centra. Poslední kapitola obsahuje závěrečné zhodnocení informačního centra a navrhuje několik doporučení, která by mohla vést k větší spokojenosti uživatelů. [Autorský abstrakt]
The bachelor thesis deals with analysis of chosen tourist information centre and its role in tourism destination marketing. The main objective is to determine how users perceive the information centre and its services and to suggest possible recommendations for improvement. The theoretical part explains basic terms and definitions such as tourism, information services, destination marketing and tourist information centre and its activities. Moreover, it briefly describes the activity of The Association of Tourist Information Centres of the Czech Republic. Another chapter deals with CzechTourism, a contributory organisation of the Ministry for Regional Development, whose principal mission is to create and promote positive image of the Czech Republic as a country suitable for tourism. The practical part is focused on chosen CzechTourism information centre and describes it from the point of view of provided services, personnel and equipment. Then the results of questionnaire survey among users of the information centre are presented. Last chapter contains overall evaluation of the information centre and proposes several recommendations for improvement which could lead to higher users' satisfaction. [Author's abstract]