Zobrazit minimální záznam

Teacher competencies
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorSvatošová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-07T08:11:14Z
dc.date.available2017-05-07T08:11:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43189
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se zabývá kompetencemi lektora ve vzdělávání dospělých. Reflektuje současnou situaci ve vzdělávání dospělých s důrazem na stav ověřování kvality lektorských kompetencí. Pojednává o specifikách vzdělávání dospělých, která jsou předpokladem pro cílenou formulaci lektorských kompetencí. Zaměřuje se na koncepce rolí lektora a představuje nový souhrnný model respektující specifika vzdělávání dospělých, jenž se zakládá zejména na činnostech lektora v průběhu vzdělávací akce. Následně jsou zpracována dosavadní pojetí lektorských kompetencí. V návaznosti na předložené teorie a v souladu s novým modelem rolí je vytvořena klasifikace lektorských kompetencí se zřetelem na účastníka a jeho požadavky. Průzkum lektorských kompetencí zaměřený na tři skupiny respondentů (účastníky, lektory a zadavatele vzdělávacích akcí) zjišťuje pořadí jednotlivých kompetencí představených v klasifikaci. Klíčová slova Lektorské kompetence, role lektora, specifika vzdělávání dospělých, model rolí lektora vzdělávání dospělých, klasifikace kompetencí.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with adult teacher competencies. It describes current situation in adult education and it focuses on measuring quality level of teacher competencies. There is given the main overview of adult education specifics. These are the prerequisites for defining adult teacher competencies. There is given specific adult teacher competencies and related roles which are generally based on teacher's activities during educational courses. Next part describes present conception of teacher's competencies. These theories and presented model of roles are accepted as basis of establishment of classification of adult teacher competencies with emphasis on participant of educational process. Survey of adult teacher competencies was focused on three groups of respondents (participants, teachers, ordering party) and it determines the importance of competencies described in classification. Keywords Adult teacher competencies, adult teacher's roles, adult education specifics, model of roles, competency classification.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectlektorcs_CZ
dc.subjectrolecs_CZ
dc.subjectfacilitační přístupcs_CZ
dc.subjectsociální inteligencecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectrozvoj manažerůcs_CZ
dc.subjectkoučovánícs_CZ
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectlectureren_US
dc.subjectfacilitation skillsen_US
dc.subjectsocial inteligenceen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectmanagement developmenten_US
dc.subjectcoachingen_US
dc.titleKompetence lektoracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-07
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId108297
dc.title.translatedTeacher competenciesen_US
dc.contributor.refereeGruber, Jan
dc.identifier.aleph001472097
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená diplomová práce se zabývá kompetencemi lektora ve vzdělávání dospělých. Reflektuje současnou situaci ve vzdělávání dospělých s důrazem na stav ověřování kvality lektorských kompetencí. Pojednává o specifikách vzdělávání dospělých, která jsou předpokladem pro cílenou formulaci lektorských kompetencí. Zaměřuje se na koncepce rolí lektora a představuje nový souhrnný model respektující specifika vzdělávání dospělých, jenž se zakládá zejména na činnostech lektora v průběhu vzdělávací akce. Následně jsou zpracována dosavadní pojetí lektorských kompetencí. V návaznosti na předložené teorie a v souladu s novým modelem rolí je vytvořena klasifikace lektorských kompetencí se zřetelem na účastníka a jeho požadavky. Průzkum lektorských kompetencí zaměřený na tři skupiny respondentů (účastníky, lektory a zadavatele vzdělávacích akcí) zjišťuje pořadí jednotlivých kompetencí představených v klasifikaci. Klíčová slova Lektorské kompetence, role lektora, specifika vzdělávání dospělých, model rolí lektora vzdělávání dospělých, klasifikace kompetencí.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with adult teacher competencies. It describes current situation in adult education and it focuses on measuring quality level of teacher competencies. There is given the main overview of adult education specifics. These are the prerequisites for defining adult teacher competencies. There is given specific adult teacher competencies and related roles which are generally based on teacher's activities during educational courses. Next part describes present conception of teacher's competencies. These theories and presented model of roles are accepted as basis of establishment of classification of adult teacher competencies with emphasis on participant of educational process. Survey of adult teacher competencies was focused on three groups of respondents (participants, teachers, ordering party) and it determines the importance of competencies described in classification. Keywords Adult teacher competencies, adult teacher's roles, adult education specifics, model of roles, competency classification.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990014720970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV