dc.contributor.advisor | Teodoridis, Vasilis | |
dc.creator | Petrlíková, Tatiana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T07:41:04Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T07:41:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/43049 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl srozumitelným způsobem přiblížit problematiku rostlinných hormonů. A to nejen studentům vysokých škol, ale také pedagogům a studentům čtyřletých a víceletých gymnázií, popř. i žákům na základních školách. Důraz je kladen především na teoretické poznatky o fytohormonech s návazností na možnosti jejich následného využití v praxi, např. v zemědělství. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teorií. V jednotlivých kapitolách jsou podrobně popsány skupiny fytohormonů. Cesta k jejich objevu, vlastnosti, podmíněné jejich chemickou strukturou, metabolizmus v rostlinách a následně jejich fyziologické účinky. Právě poznání daných vlastností nás může přivést k pochopení významu a dosud skrytého potenciálu fytohormonů. Druhá část předkládané bakalářské se zaměřuje na implementaci problematiky fytohormonů do praktické výuky s ohledem na učivo na základních a středních školách. Jelikož jsou to právě současní studenti, kteří se budou podílet na ovlivňování vývoje životního prostředí, je velmi důležité jim zajistit dostatečné množství poznatků o problematice rostlinných hormonů a současně je dokázat srozumitelným způsobem zprostředkovat. Studenti, popř. žáci základních škol se s pojmem "fytohormony" v běžné výuce často nesetkávají. Z tohoto důvodu je možné... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Plant hormones Issued bachelor thesis is to in understandable way approximate problems of botanical hormones not only to university students, but also to teachers and student at 4 year and 8 year grammar schools and even secondary schools. Emphasis are made on theoretical findings about fythohormones with connection to their consequential practical usage for instance in agriculture. The thesis is divided into two parts. Firs part is theoretical. In separate chapters there are in detail explained groups of fythohormones, way to their discovery, characteristics, conditioned by their chemical structure, metabolism in plants and consequentially their physiological effects. Precisely the findings about mentioned characteristics can bring us to the understanding of importance and hidden potential of fythohormones. Second part is targeted to the implementation of fythohormones problems to practical education with consideration of curriculums at secondary schools and high schools. Because our contemporary students are the people who will be effecting evolution of our environment, it is really important to arrange enough information about botanical hormones problems and simultaneously to be able to get these information to them in understandable way. Student, also pupils at secondary schools do not get in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Rostlinné hormony | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-28 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 100145 | |
dc.title.translated | Plant hormones | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlasová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 001468897 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Chemistry Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl srozumitelným způsobem přiblížit problematiku rostlinných hormonů. A to nejen studentům vysokých škol, ale také pedagogům a studentům čtyřletých a víceletých gymnázií, popř. i žákům na základních školách. Důraz je kladen především na teoretické poznatky o fytohormonech s návazností na možnosti jejich následného využití v praxi, např. v zemědělství. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teorií. V jednotlivých kapitolách jsou podrobně popsány skupiny fytohormonů. Cesta k jejich objevu, vlastnosti, podmíněné jejich chemickou strukturou, metabolizmus v rostlinách a následně jejich fyziologické účinky. Právě poznání daných vlastností nás může přivést k pochopení významu a dosud skrytého potenciálu fytohormonů. Druhá část předkládané bakalářské se zaměřuje na implementaci problematiky fytohormonů do praktické výuky s ohledem na učivo na základních a středních školách. Jelikož jsou to právě současní studenti, kteří se budou podílet na ovlivňování vývoje životního prostředí, je velmi důležité jim zajistit dostatečné množství poznatků o problematice rostlinných hormonů a současně je dokázat srozumitelným způsobem zprostředkovat. Studenti, popř. žáci základních škol se s pojmem "fytohormony" v běžné výuce často nesetkávají. Z tohoto důvodu je možné... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Plant hormones Issued bachelor thesis is to in understandable way approximate problems of botanical hormones not only to university students, but also to teachers and student at 4 year and 8 year grammar schools and even secondary schools. Emphasis are made on theoretical findings about fythohormones with connection to their consequential practical usage for instance in agriculture. The thesis is divided into two parts. Firs part is theoretical. In separate chapters there are in detail explained groups of fythohormones, way to their discovery, characteristics, conditioned by their chemical structure, metabolism in plants and consequentially their physiological effects. Precisely the findings about mentioned characteristics can bring us to the understanding of importance and hidden potential of fythohormones. Second part is targeted to the implementation of fythohormones problems to practical education with consideration of curriculums at secondary schools and high schools. Because our contemporary students are the people who will be effecting evolution of our environment, it is really important to arrange enough information about botanical hormones problems and simultaneously to be able to get these information to them in understandable way. Student, also pupils at secondary schools do not get in... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014688970106986 | |