Rostlinné hormony
Plant hormones
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43049Identifikátory
SIS: 100145
Katalog UK: 990014688970106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlasová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Chemie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
28. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl srozumitelným způsobem přiblížit problematiku rostlinných hormonů. A to nejen studentům vysokých škol, ale také pedagogům a studentům čtyřletých a víceletých gymnázií, popř. i žákům na základních školách. Důraz je kladen především na teoretické poznatky o fytohormonech s návazností na možnosti jejich následného využití v praxi, např. v zemědělství. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teorií. V jednotlivých kapitolách jsou podrobně popsány skupiny fytohormonů. Cesta k jejich objevu, vlastnosti, podmíněné jejich chemickou strukturou, metabolizmus v rostlinách a následně jejich fyziologické účinky. Právě poznání daných vlastností nás může přivést k pochopení významu a dosud skrytého potenciálu fytohormonů. Druhá část předkládané bakalářské se zaměřuje na implementaci problematiky fytohormonů do praktické výuky s ohledem na učivo na základních a středních školách. Jelikož jsou to právě současní studenti, kteří se budou podílet na ovlivňování vývoje životního prostředí, je velmi důležité jim zajistit dostatečné množství poznatků o problematice rostlinných hormonů a současně je dokázat srozumitelným způsobem zprostředkovat. Studenti, popř. žáci základních škol se s pojmem "fytohormony" v běžné výuce často nesetkávají. Z tohoto důvodu je možné...
Plant hormones Issued bachelor thesis is to in understandable way approximate problems of botanical hormones not only to university students, but also to teachers and student at 4 year and 8 year grammar schools and even secondary schools. Emphasis are made on theoretical findings about fythohormones with connection to their consequential practical usage for instance in agriculture. The thesis is divided into two parts. Firs part is theoretical. In separate chapters there are in detail explained groups of fythohormones, way to their discovery, characteristics, conditioned by their chemical structure, metabolism in plants and consequentially their physiological effects. Precisely the findings about mentioned characteristics can bring us to the understanding of importance and hidden potential of fythohormones. Second part is targeted to the implementation of fythohormones problems to practical education with consideration of curriculums at secondary schools and high schools. Because our contemporary students are the people who will be effecting evolution of our environment, it is really important to arrange enough information about botanical hormones problems and simultaneously to be able to get these information to them in understandable way. Student, also pupils at secondary schools do not get in...
