Zobrazit minimální záznam

Topical issues of the regulation of international air carriage: the liability of an air carrier with respect to passengers
dc.contributor.advisorPauknerová, Monika
dc.creatorAjgl, Tomáš
dc.date.accessioned2017-05-07T06:56:12Z
dc.date.available2017-05-07T06:56:12Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42835
dc.description.abstractTato práce se zaobírá těmi otázkami regulace mezinárodní letecké přepravy, které jsou středem zájmu cestujících. Autor se zaměřuje na dva klíčové právní dokumenty, které zakládají různé režimy odpovědnosti leteckého dopravce. Prvním je Úmluva o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě, známá též jako Montrealská úmluva. Druhým je evropské nařízení č. 261/2004, známé jako nařízení o právech cestujících. Klíčovou otázkou je, zda jsou tyto odpovědnostní režimy zcela oddělené, anebo se překrývají. Po úvodní kapitole následuje Kapitola 2 zaobírající se historickým vývojem právní regulace na úseku odpovědnosti v letecké přepravě. Je zde popsán rozvoj takzvaného Varšavského systému a jsou představeny Montrealská úmluva a některá z nejdůležitějších evropských nařízení. Následující kapitola se zaměřuje na teoretické aspekty odpovědnosti leteckého dopravce ve světle české občanskoprávní vědy. Tato zjištění jsou aplikována jak na případ Montrealské úmluvy, tak na nařízení č. 261/2004. Ustanovení Montrealské úmluvy jsou zkoumána v Kapitole 4. Je pojednáváno o rozsahu platnosti, stejně jako o nejproblematičtějších pojmech jako je "nehoda" nebo "zranění". Jsou představeny některé závěry soudů a je na nich předvedeno, jak může být umožněno nebo znemožněno poskytnutí odškodnění za různé druhy...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with those issues in regulation of international air carriage, which are in the centre of interest of passengers. Author focuses on two key legal instruments establishing different regimes of air carrier's liability. The first one is the Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air, also known as the Montreal Convention. The second is European regulation no. 261/2004, also known as the Air Passengers' Rights Regulation. The key question is whether these liability regimes are completely separate or they overlap. After introductory chapter, Chapter 2 follows, dealing with historical development of legal regulation in the field of air carriage liability. Evolution of the so called Warsaw system is described and the Montreal Convention and some of the most important European regulations are presented. Next chapter focuses on theoretical aspects of air carrier's liability in the light of Czech civil law jurisprudence. These findings are applied both to the Montreal Convention and to the regulation no. 261/2004. Provisions of the Montreal Convention are examined in Chapter 4. Scope of application as well as the most problematic terms such as "accident" or "bodily injury" are discussed. Some well known courts' findings are presented to demonstrate how...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectodpovědnost leteckého dopravcecs_CZ
dc.subjectpráva cestujících v⁠ letecké dopravěcs_CZ
dc.subjectair carrier liabilityen_US
dc.subjectpassengers' rights in air transporten_US
dc.titleAktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy: odpovědnost leteckého dopravce vůči cestujícímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-20
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94060
dc.title.translatedTopical issues of the regulation of international air carriage: the liability of an air carrier with respect to passengersen_US
dc.contributor.refereeBrodec, Jan
dc.identifier.aleph001504936
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaobírá těmi otázkami regulace mezinárodní letecké přepravy, které jsou středem zájmu cestujících. Autor se zaměřuje na dva klíčové právní dokumenty, které zakládají různé režimy odpovědnosti leteckého dopravce. Prvním je Úmluva o sjednocení některých pravidel o mezinárodní letecké přepravě, známá též jako Montrealská úmluva. Druhým je evropské nařízení č. 261/2004, známé jako nařízení o právech cestujících. Klíčovou otázkou je, zda jsou tyto odpovědnostní režimy zcela oddělené, anebo se překrývají. Po úvodní kapitole následuje Kapitola 2 zaobírající se historickým vývojem právní regulace na úseku odpovědnosti v letecké přepravě. Je zde popsán rozvoj takzvaného Varšavského systému a jsou představeny Montrealská úmluva a některá z nejdůležitějších evropských nařízení. Následující kapitola se zaměřuje na teoretické aspekty odpovědnosti leteckého dopravce ve světle české občanskoprávní vědy. Tato zjištění jsou aplikována jak na případ Montrealské úmluvy, tak na nařízení č. 261/2004. Ustanovení Montrealské úmluvy jsou zkoumána v Kapitole 4. Je pojednáváno o rozsahu platnosti, stejně jako o nejproblematičtějších pojmech jako je "nehoda" nebo "zranění". Jsou představeny některé závěry soudů a je na nich předvedeno, jak může být umožněno nebo znemožněno poskytnutí odškodnění za různé druhy...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with those issues in regulation of international air carriage, which are in the centre of interest of passengers. Author focuses on two key legal instruments establishing different regimes of air carrier's liability. The first one is the Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air, also known as the Montreal Convention. The second is European regulation no. 261/2004, also known as the Air Passengers' Rights Regulation. The key question is whether these liability regimes are completely separate or they overlap. After introductory chapter, Chapter 2 follows, dealing with historical development of legal regulation in the field of air carriage liability. Evolution of the so called Warsaw system is described and the Montreal Convention and some of the most important European regulations are presented. Next chapter focuses on theoretical aspects of air carrier's liability in the light of Czech civil law jurisprudence. These findings are applied both to the Montreal Convention and to the regulation no. 261/2004. Provisions of the Montreal Convention are examined in Chapter 4. Scope of application as well as the most problematic terms such as "accident" or "bodily injury" are discussed. Some well known courts' findings are presented to demonstrate how...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990015049360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV