Komunikace v organizacích
Communication in Organizations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42769Identifikátory
SIS: 108925
Katalog UK: 990014720900106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
7. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Verbální komunikace, nonverbální komunikace, aktivní naslouchání, zpětná vazba, interní komunikace, motivace, řízení změn, řízení výkonu, konflikt, koučování, krizová komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Verbal communication, nonverbal communication, active listening, feedback, internal communication, motivation, change management, performance management, conflict, coaching, crisis communication4 Abstrakt Cílem mé práce je vytvoření komplexního pohledu na problematiku komunikace v organizaci a zdůraznění její důležitosti pro fungování organizace a naplňování jejích strategických cílů. Práce představuje možné interpretování komunikace v organizaci a zaměřuje se při tom na zásadní momenty využívání komunikace v organizaci a dopady neefektivní komunikace na spokojenost zaměstnanců a jejich život v organizaci. K vypracování této práce jsem použila metodu kompilace a komparace odborné literatury a metodu expertních rozhovorů, které ukazují stav interní komunikace ve dvou vybraných organizacích a dokazují jednostranné vnímání komunikace v rámci organizace. První část práce podrobně rozebírá vlastnosti jednotlivých forem komunikace, jejichž znalost je velmi důležitým základem pro další studium problematiky komunikace v organizacích. Tato část práce popisuje také zásady aktivního naslouchání, které bývá velmi často opomíjeno jako součást komunikačních dovedností. Druhá část práce se věnuje možným interpretacím a dělením komunikace v organizacích v odborné literatuře a podrobně zpracovává problematiku interní komunikace a jejích dílčích částí. Další část práce přináší pohled na komunikaci ve vztahu manažera a zaměstnance. Tento pohled na komunikaci v organizacích je velmi často v odborné literatuře i praxi...
6 Abstract This thesis aims to offer a comprehensive view of corporate communication while emphasizing its importance for everyday life of corporations and achievement of their strategic targets. The thesis introduces potential interpretations of corporate communication with the main focus on key moments of corporate communication as well as on consequences non-effective communication has on employee satisfaction and their life in the corporation. In the thesis I opted for the method of compilation and comparison of professional literature along with expert interviews which reveal the quality of internal communication in two selected corporations and prove one-sided view of communication inside corporations. The first part of the thesis provides a detailed look at characteristics of individual communication forms, knowledge of these characteristics being the cornerstone of further research in corporate communication. Besides, this part also describes the principles of active listening, a skill which is frequently omitted from the communication skill list. The second part deals with potential interpretations and divisions of corporate communication in professional literature and offers a thorough account of internal communication and its individual aspects. The following part looks at communication between...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Facing new challenges of digitalization in internal communications
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOIltis, Martin Erik (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 23. 1. 2017(abstrakt) Jak komunikují komerční organizace směrem k zaměstnancům v době digitalizace? A daří se jim naplňovat specifické potřeby svých zaměstnanců? Tato práce se pokouší zmapovat interní komunikaci jakožto komplexní ... -
Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMarek, Michal (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 13. 9. 2023Public policy communication is a discipline that has not yet been explored much, and this thesis has chosen to examine it through the example of the government's Milostivé léto debt relief. This was a response to the ... -
Strategie vnitropodnikové komunikace
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVávra, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 14. 6. 2018The bachelor thesis Strategy of Company Internal Communication deals with the communication inside a company. First, the thesis gets together existing definitions of company internal communication and tries to make a ...
