dc.contributor.advisor | Šafr, Jiří | |
dc.creator | Kalný, Bernard | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T12:06:31Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T12:06:31Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42657 | |
dc.description.abstract | Děti vyrůstající v prostředí sociálního vyloučení si osvojují hodnoty a návyky, které jim ztěžují integraci do školního prostředí. Neúspěch těchto dětí ve škole je doprovázený omezenými vzdělanostními a profesními cíli, které významným způsobem brání v sociální integraci. Vládní koncepce sociální integrace a odborná veřejnost považují oblast vzdělávání za klíčovou pro zabránění mezigeneračnímu přenosu sociálního vyloučení. Na vzdělávání dětí ze sociálně vyloučeného prostředí se vedle škol významně podílí nevládní neziskové organizace, které nabízí sociální služby působící na zvyšování vzdělanostních a profesních aspirací. Tato diplomová práce se zabývá vlivem školy na vzdělanostně profesní aspirace dětí ze sociálně vyloučeného prostředí. Zkoumána je koordinace aktivit a spolupráce nevládní neziskové organizace, škol a místní samosprávy na vzdělávání a posilování vzdělanostně profesních aspirací v případě krajského města Plzeň. Na základě analýzy výzkumu je v práci prezentován návrh systému koordinace nevládní neziskové organizace a školy ve vzdělávání sociálně vyloučených dětí. Klíčová slova: koordinace školství a sociálních služeb nevládní neziskové organizace sociálního vyloučení školy vzdělanostně profesní aspirace | cs_CZ |
dc.description.abstract | Children growing up in the environment of social exclusion acquire values and habits which weaken and aggravate their integration into the school environment. The lack of success of such children at school is followed by limited educational and professional aspirations which reduce possibilities of their social integration. The governmental conception of social integration and involved experts consider the area of education crucial for prevention of social exclusion transfer from generation to generation. The actors involved in the process of education of socially excluded children are NGOs which provide social services supporting and strengthening educational and professional aspirations. The thesis focuses on the influence of schools on educational - professional aspirations of socially excluded children. The coordination of activities and cooperation of one particular NGO, schools and local authorities in the area of education and their involvement in strengthening of educational - professional aspirations are analysed on the case of regional capital - the City of Pilsen. Based on the analyses of research results, the thesis also proposes a system of coordination of activities between schools and NGOs in the area of education of socially excluded children. Keywords: educational - professional... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | koordinace školství a sociálních služeb nevládní neziskové organizace sociálního vyloučení školy vzdělanostně profesní aspirace | cs_CZ |
dc.subject | educational - professional aspirations education and social services coordination | en_US |
dc.subject | social exclusion | en_US |
dc.subject | schools | en_US |
dc.subject | NGOs | en_US |
dc.title | Spolupráce aktérů v oblasti mimoškolního vzdělávání rozvíjející aspirace žáků z lokalit ohrožených sociálním vyloučením | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-13 | |
dc.description.department | Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations | en_US |
dc.description.department | Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 119912 | |
dc.title.translated | The cooperation of the actors in field of non-institutional education which develops aspirations of pupils from localities threatened by social exclusion | en_US |
dc.contributor.referee | Šmídová, Olga | |
dc.identifier.aleph | 001501333 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations | en_US |
thesis.degree.discipline | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Policy and Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Policy and Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Děti vyrůstající v prostředí sociálního vyloučení si osvojují hodnoty a návyky, které jim ztěžují integraci do školního prostředí. Neúspěch těchto dětí ve škole je doprovázený omezenými vzdělanostními a profesními cíli, které významným způsobem brání v sociální integraci. Vládní koncepce sociální integrace a odborná veřejnost považují oblast vzdělávání za klíčovou pro zabránění mezigeneračnímu přenosu sociálního vyloučení. Na vzdělávání dětí ze sociálně vyloučeného prostředí se vedle škol významně podílí nevládní neziskové organizace, které nabízí sociální služby působící na zvyšování vzdělanostních a profesních aspirací. Tato diplomová práce se zabývá vlivem školy na vzdělanostně profesní aspirace dětí ze sociálně vyloučeného prostředí. Zkoumána je koordinace aktivit a spolupráce nevládní neziskové organizace, škol a místní samosprávy na vzdělávání a posilování vzdělanostně profesních aspirací v případě krajského města Plzeň. Na základě analýzy výzkumu je v práci prezentován návrh systému koordinace nevládní neziskové organizace a školy ve vzdělávání sociálně vyloučených dětí. Klíčová slova: koordinace školství a sociálních služeb nevládní neziskové organizace sociálního vyloučení školy vzdělanostně profesní aspirace | cs_CZ |
uk.abstract.en | Children growing up in the environment of social exclusion acquire values and habits which weaken and aggravate their integration into the school environment. The lack of success of such children at school is followed by limited educational and professional aspirations which reduce possibilities of their social integration. The governmental conception of social integration and involved experts consider the area of education crucial for prevention of social exclusion transfer from generation to generation. The actors involved in the process of education of socially excluded children are NGOs which provide social services supporting and strengthening educational and professional aspirations. The thesis focuses on the influence of schools on educational - professional aspirations of socially excluded children. The coordination of activities and cooperation of one particular NGO, schools and local authorities in the area of education and their involvement in strengthening of educational - professional aspirations are analysed on the case of regional capital - the City of Pilsen. Based on the analyses of research results, the thesis also proposes a system of coordination of activities between schools and NGOs in the area of education of socially excluded children. Keywords: educational - professional... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015013330106986 | |