Zobrazit minimální záznam

The cooperation of the actors in field of non-institutional education which develops aspirations of pupils from localities threatened by social exclusion
dc.contributor.advisorŠafr, Jiří
dc.creatorKalný, Bernard
dc.date.accessioned2020-08-26T12:06:31Z
dc.date.available2020-08-26T12:06:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42657
dc.description.abstractDěti vyrůstající v prostředí sociálního vyloučení si osvojují hodnoty a návyky, které jim ztěžují integraci do školního prostředí. Neúspěch těchto dětí ve škole je doprovázený omezenými vzdělanostními a profesními cíli, které významným způsobem brání v sociální integraci. Vládní koncepce sociální integrace a odborná veřejnost považují oblast vzdělávání za klíčovou pro zabránění mezigeneračnímu přenosu sociálního vyloučení. Na vzdělávání dětí ze sociálně vyloučeného prostředí se vedle škol významně podílí nevládní neziskové organizace, které nabízí sociální služby působící na zvyšování vzdělanostních a profesních aspirací. Tato diplomová práce se zabývá vlivem školy na vzdělanostně profesní aspirace dětí ze sociálně vyloučeného prostředí. Zkoumána je koordinace aktivit a spolupráce nevládní neziskové organizace, škol a místní samosprávy na vzdělávání a posilování vzdělanostně profesních aspirací v případě krajského města Plzeň. Na základě analýzy výzkumu je v práci prezentován návrh systému koordinace nevládní neziskové organizace a školy ve vzdělávání sociálně vyloučených dětí. Klíčová slova: koordinace školství a sociálních služeb nevládní neziskové organizace sociálního vyloučení školy vzdělanostně profesní aspiracecs_CZ
dc.description.abstractChildren growing up in the environment of social exclusion acquire values and habits which weaken and aggravate their integration into the school environment. The lack of success of such children at school is followed by limited educational and professional aspirations which reduce possibilities of their social integration. The governmental conception of social integration and involved experts consider the area of education crucial for prevention of social exclusion transfer from generation to generation. The actors involved in the process of education of socially excluded children are NGOs which provide social services supporting and strengthening educational and professional aspirations. The thesis focuses on the influence of schools on educational - professional aspirations of socially excluded children. The coordination of activities and cooperation of one particular NGO, schools and local authorities in the area of education and their involvement in strengthening of educational - professional aspirations are analysed on the case of regional capital - the City of Pilsen. Based on the analyses of research results, the thesis also proposes a system of coordination of activities between schools and NGOs in the area of education of socially excluded children. Keywords: educational - professional...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectkoordinace školství a sociálních služeb nevládní neziskové organizace sociálního vyloučení školy vzdělanostně profesní aspiracecs_CZ
dc.subjecteducational - professional aspirations education and social services coordinationen_US
dc.subjectsocial exclusionen_US
dc.subjectschoolsen_US
dc.subjectNGOsen_US
dc.titleSpolupráce aktérů v oblasti mimoškolního vzdělávání rozvíjející aspirace žáků z lokalit ohrožených sociálním vyloučenímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-13
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId119912
dc.title.translatedThe cooperation of the actors in field of non-institutional education which develops aspirations of pupils from localities threatened by social exclusionen_US
dc.contributor.refereeŠmídová, Olga
dc.identifier.aleph001501333
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDěti vyrůstající v prostředí sociálního vyloučení si osvojují hodnoty a návyky, které jim ztěžují integraci do školního prostředí. Neúspěch těchto dětí ve škole je doprovázený omezenými vzdělanostními a profesními cíli, které významným způsobem brání v sociální integraci. Vládní koncepce sociální integrace a odborná veřejnost považují oblast vzdělávání za klíčovou pro zabránění mezigeneračnímu přenosu sociálního vyloučení. Na vzdělávání dětí ze sociálně vyloučeného prostředí se vedle škol významně podílí nevládní neziskové organizace, které nabízí sociální služby působící na zvyšování vzdělanostních a profesních aspirací. Tato diplomová práce se zabývá vlivem školy na vzdělanostně profesní aspirace dětí ze sociálně vyloučeného prostředí. Zkoumána je koordinace aktivit a spolupráce nevládní neziskové organizace, škol a místní samosprávy na vzdělávání a posilování vzdělanostně profesních aspirací v případě krajského města Plzeň. Na základě analýzy výzkumu je v práci prezentován návrh systému koordinace nevládní neziskové organizace a školy ve vzdělávání sociálně vyloučených dětí. Klíčová slova: koordinace školství a sociálních služeb nevládní neziskové organizace sociálního vyloučení školy vzdělanostně profesní aspiracecs_CZ
uk.abstract.enChildren growing up in the environment of social exclusion acquire values and habits which weaken and aggravate their integration into the school environment. The lack of success of such children at school is followed by limited educational and professional aspirations which reduce possibilities of their social integration. The governmental conception of social integration and involved experts consider the area of education crucial for prevention of social exclusion transfer from generation to generation. The actors involved in the process of education of socially excluded children are NGOs which provide social services supporting and strengthening educational and professional aspirations. The thesis focuses on the influence of schools on educational - professional aspirations of socially excluded children. The coordination of activities and cooperation of one particular NGO, schools and local authorities in the area of education and their involvement in strengthening of educational - professional aspirations are analysed on the case of regional capital - the City of Pilsen. Based on the analyses of research results, the thesis also proposes a system of coordination of activities between schools and NGOs in the area of education of socially excluded children. Keywords: educational - professional...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015013330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV