Taneční výchova a rozvoj osobnosti
Dance education and personality development
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42613Identifikátory
SIS: 96139
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krykorková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Výchova uměním Taneční a pohybová výchova Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Osobnostní a sociální rozvojKlíčová slova (anglicky)
Art education Dance and movement education Framework Education Programme for Elementary Education Personal and social developmentDiplomová práce Taneční výchova a rozvoj osobnosti se věnuje charakteristice vzdělávacího oboru Taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu, vzdělávání a osobnostně sociální rozvoj žáků základních škol. Teoretická část ukazuje začlenění taneční a pohybové výchovy do výchovy uměním, zabývá se taneční a pohybovou výchovou v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a poukazuje na to, jaký vliv může mít tanec a pohyb na osobnostní a sociální rozvoj žáků. V empirické části diplomové práce jsou čtenáři předloženy možnosti rozvoje žáka v hodinách taneční a pohybové výchovy z pohledu realizátorů (lektorů) taneční a pohybové výchovy.
Diploma Thesis "Dance education and personality development" covers educational field of dance and motoric training characterization. It includes integration of the field into the Framework Education Programme for Elementary Education, defines educational objectives, goals and field content and points at its contribution to upbringing, education and personal social development of pupils. Theoretical part of the thesis takes in incorporation of dance and motoric upbringing in terms of art education and it contains the dance and motoric upbringing referring to framing educational programme for basic education. It also points out the influence of dance and motion on pupils' personal and social developments. In the empirical part of the thesis, possibilities of personal development of pupils are shown in relation to dance and motoric trainings from qualified dance lecturers' perspective.