Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
The development of Czech elementary reading and writing textbooks in the 20th century
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42612Identifikátory
SIS: 96417
Katalog UK: 990015044400106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítankyKlíčová slova (anglicky)
reading, reading education, writing education, reading textbooks, first booksTato diplomová práce se zabývá vývojem učebnic prvopočátečního čtení a psaní v českém jazyce, které byly používány na území dnešní České republiky v průběhu 20. století. Vychází z výčtu metod výuky od počátku do současnosti, na něj navazuje popisem a hodnocením většiny učebnic používaných v minulém století a uvádí životopisy hlavních autorů. V závěrech kapitol i závěru práce samotné sleduje posun v charakteru učebnic i výuky. Klíčová slova čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítanky
This thesis analyses the historical development of Czech elementary reading and writing textbooks from 1900 to 1999. It comes from the listing of the elementary reading and writing methods from the beginning to the present, it continues with the description and the evaluation of the most of textbooks used in the last century and tells the life stories of main authors. In the conclusions it follows the changes in the character of the textbooks and of the reading education. Key words reading, reading education, writing education, reading textbooks, first books
