Činnost střediska výchovné péče z pohledu kurátora pro děti a mládež
Activities of the juvenile correction centre from the point of view of an officer in charge of youth at risk
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42589Identifikátory
SIS: 107713
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krykorková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
20. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociálně-právní ochrana dětí, kurátor pro děti a mládež, poruchy chování, sanace rodiny, středisko výchovné péče, multidisciplinární spolupráceKlíčová slova (anglicky)
Social and legal protection of children, children and youth curator, behavioural disorders, family rehabilitation, educational care centre, multidisciplinary cooperationDiplomová práce je zaměřena na činnost střediska výchovné péče jako instituce, která poskytuje služby dětem s negativními projevy v chování a s rizikem vzniku či rozvoje poruch chování a jejich rodinám. Středisko nabízí pomoc také klientům kurátora pro děti a mládež, jehož úloha při výkonu sociálně-právní ochrany je zmíněna v první kapitole. Věnována je zde pozornost rovněž základním principům multidisciplinární spolupráce a sanace rodiny. Další část práce přibližuje činnost SVP, organizaci preventivně výchovné péče o klienty a nabídku konkrétních služeb střediska. V praktické části je činnost SVP reflektována kurátory pro děti a mládež. Cílem práce je zhodnotit přínos služeb střediska výchovné péče z pohledu pracovníka OSPOD a posoudit, jaké možnosti nabízí středisko při předcházení ústavní výchově a v rámci sanace rodiny s dítětem s výchovnými problémy.
The thesis focuses on the activity of an educational care centre as an institution which provides services for children who show negative signs in their behaviours and prone to develop behavioural disorders, as well as for their families. The centre also offers help to clients of a children and youth curator, whose role, as part of providing social and legal protection, is mentioned in the first chapter. In addition, attention is given to basic principles of a multidisciplinary cooperation and rehabilitation of a family. Another part describes the activity of the centre, an organisation providing preventive educational care for clients, and specific services of the centre. In the practical part the centre activity is portrayed by children and youth curators. The objective of the thesis is to evaluate the benefits of the educational care centre from the point of view of an OSPOD (a government body for social and legal protection of children) employee and asses what opportunities the centre offers when preventing institutional care and as part of rehabilitation of a family with a child who has behavioural issues.