Novodobá historie kina Aero
Modern history of Aero cinema
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42473Identifikátory
SIS: 101107
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, Ivan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
8. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
film, filmová distribuce, filmová historie, Aero, Světozor, Bio Oko, alternativní kino, klubové kino, marketingový mix, 4PKlíčová slova (anglicky)
film, film distribution, film history, Aero, Světozor, Bio Oko, alternative cinema, club cinema, marketing mix, 4PTato práce se zabývá novodobou historií kina Aero od roku 1998, kdy byl jeho provoz převzat občanským sdružením Pro-Aero, Společností pro obnovu a rozvoj Aera. První část detailně popisuje růst artového kina, jeho dramaturgickou koncepci založenou na přehlídkách a neotřelých akcích. Práce také sleduje postupný růst regionální sítě - expanzi provozovatelů do dalších kin (Bio Centrál v Hradci Králové, Světozor a Bio Oko v Praze), stejně jako do oblasti distribuce filmů skrz společnost Aerofilms. Druhá část analyzuje způsoby propagace kina Aero a jeho sesterských společností pomocí marketingových nástrojů 4P, vývoj cen vstupného a návštěvnosti. Klíčová slova: film, filmová distribuce, filmová historie, Aero, Světozor, Bio Oko, alternativní kino, klubové kino, marketingový mix, 4P
This work deals with the recent history of the film theatre Aero, from the year 1998, when it was taken over by the citizens association Pro-Aero, Company for the renewal and development of Aero. The first part describes in detail the growth of this art cinema, the conception of its dramaturgy based on short festivals and original events. The work also deals with the gradual growth of Aero's regional network; its affiliation with other cinemas (Bio Centrál in Hradec Králové, Světozor and Bio Oko in Prague), as well as with the distribution of movies through the company Aerofilms. The second part analyses the promotional strategies of Aero and its sister companies which involve the use of the marketing instruments of 4P, the evolution of ticket prices and of box office rates. Keywords: film, film distribution, film history, Aero, Světozor, Bio Oko, alternative cinema, club cinema, marketing mix, 4P