Novodobá historie kina Aero
Modern history of Aero cinema
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42473Identifiers
Study Information System: 101107
CU Caralogue: 990015039010106986
Collections
- Kvalifikační práce [23980]
Author
Advisor
Referee
Klimeš, Ivan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Cinema Studies
Department
Film Studies Department
Date of defense
8. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
film, filmová distribuce, filmová historie, Aero, Světozor, Bio Oko, alternativní kino, klubové kino, marketingový mix, 4PKeywords (English)
film, film distribution, film history, Aero, Světozor, Bio Oko, alternative cinema, club cinema, marketing mix, 4PTato práce se zabývá novodobou historií kina Aero od roku 1998, kdy byl jeho provoz převzat občanským sdružením Pro-Aero, Společností pro obnovu a rozvoj Aera. První část detailně popisuje růst artového kina, jeho dramaturgickou koncepci založenou na přehlídkách a neotřelých akcích. Práce také sleduje postupný růst regionální sítě - expanzi provozovatelů do dalších kin (Bio Centrál v Hradci Králové, Světozor a Bio Oko v Praze), stejně jako do oblasti distribuce filmů skrz společnost Aerofilms. Druhá část analyzuje způsoby propagace kina Aero a jeho sesterských společností pomocí marketingových nástrojů 4P, vývoj cen vstupného a návštěvnosti. Klíčová slova: film, filmová distribuce, filmová historie, Aero, Světozor, Bio Oko, alternativní kino, klubové kino, marketingový mix, 4P
This work deals with the recent history of the film theatre Aero, from the year 1998, when it was taken over by the citizens association Pro-Aero, Company for the renewal and development of Aero. The first part describes in detail the growth of this art cinema, the conception of its dramaturgy based on short festivals and original events. The work also deals with the gradual growth of Aero's regional network; its affiliation with other cinemas (Bio Centrál in Hradec Králové, Světozor and Bio Oko in Prague), as well as with the distribution of movies through the company Aerofilms. The second part analyses the promotional strategies of Aero and its sister companies which involve the use of the marketing instruments of 4P, the evolution of ticket prices and of box office rates. Keywords: film, film distribution, film history, Aero, Světozor, Bio Oko, alternative cinema, club cinema, marketing mix, 4P