Římské importy v jižní Asii
Roman imports in South Asia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42337Identifikátory
SIS: 109354
Katalog UK: 990015050680106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bouzek, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Klasická archeologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro klasickou archeologii
Datum obhajoby
20. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Řím, Jižní Asie, Obchodní vztahy, Importy, Námořní obchod, Starověké přístavyKlíčová slova (anglicky)
Rome, South Asia, Trade Relations, Imports, Marine Trade, Ancient Ports- Jiří Holeček - Římské importy v jižní Asii Práce shrnuje vývoj námořního obchodu mezi Středomořím, především Římem, s oblastí jižní Asie, především Indií, v období mezi 1. stol. př. Kr. a 4. stol. po Kr. Důraz je kladen především na archeologické doklady obchodu v obou směrech, jako například mince nebo obchodované zboží, a jejich relevanci a průkaznost. Dále je použito historických děl za účelem získání přesnějšího geografického a ekonomického kontextu. V práci je srovnáván vývoj námořního obchodu s obchodem po pozemních cestách, zejména po tzv. hedvábné stezce. Závěrem práce shrnuje relevantní informace, s jejich pomocí vymezuje míru vlivu Středomoří v jižní Asii, srovnává tento vliv s vlivem pozemních obchodních cest a popisuje důvody tohoto ekonomického vývoje.
- Jiri Holecek - Roman imports in South Asia Diploma thesis sums up the development of the maritime trade between the Mediterranean, especially Rome, and South Asia, especially India, in the time period between the first century BC and the fourth century CE. Emphasis is put mostly on the archeological proof of the trade in the both directions, such as coins or traded goods, and their relevance and conclusiveness. Furthermore, the works of ancient historians are used to obtain more precise context in the terms of geography and economy. Thesis will compare the development of the maritime trade and the trade using the overland routes, especially so-called Silk Road. In conclussion, the thesis summarizes relevant proofs, and with their help defines the extent of the influence of the Mediterranean in South Asia and compare it with the influence of the overland routes, and finally describes the reasons of this economical development.
