Současná reklama na alkohol
Current alcohol advertising
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42075Collections
- Kvalifikační práce [19393]
Author
Advisor
Referee
Mareš, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech Language and Literature
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
10. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
reklama, marketing, persvaze, jazyk, styl, reklamní diskurs
Keywords (English)
advert, marketing, persuasion, communication, language, style, a discourse od advertising
Bakalářská práce Současná reklama na alkohol se zabývá kvalitativní analýzou několika českých televizních reklamních spotů známých značek luxusního i běžného alkoholu vyráběného v České republice. Opírá se o teoretická východiska z oblasti marketingové komunikace a z oblasti lingvistického studia. Výzkum sleduje používání persvazivních prostředků v reklamních video-spotech se zaměřením na cílové skupiny recipientů reklamního sdělení. Zvláštní pozornost je pak věnována prostředkům jazykovým, které jsou vztaženy k ostatním vyjadřovacím prostředkům v daném typu reklamy, jako je dynamický obraz a zvuk
The thesis Contemporary alcohol commercialdeals with czech commercials qualitative analysis of some well-known marks of luxury and common alcohol made in the Czech Republic. It is based on theoretical knowledge from the area of marketing communication and from the area of lingvistic study. The research follows using of persuasion means in the commercials focusing on target groups of recipients. Particular attention is paid to language means, which are considerated to the rest of expression means in this type of advertising as dynamic sceen and sound is.