Marketing a etika podnikání v oblastech chráněných autorskými právy
Marketing and business ethics in branches protected by copyright
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42051Identifikátory
SIS: 107184
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bláha, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
3. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor marketingových nástrojů a obchodní strategie, s využitím v nakladatelském odvětví. První část je věnována rozboru autorského práva, jímž je činnost těchto podniků ovlivněna. Vysvětleny jsou nejdůležitější statě autorského zákona, platného v České republice. Předložen je přehled významných mezinárodních norem, zabývajících se otázkou duševního vlastnictví. V druhé kapitole je vyložena teorie marketingu a prozkoumána problematika etiky v reklamní a obchodní činnosti. Jsou zde definovány základní pojmy, popsány marketingové nástroje a osvětleny nejdůležitější kroky, při tvorbě marketingové strategie. Závěr této kapitoly shrnuje možnosti využití marketingových nástrojů v nakladatelské praxi. V poslední části práce jsou praktickým způsobem využity poznatky získané během jejího vytváření. Dvěma různými způsoby je vypracován marketingový plán pro nakladatelství Knižní klub. Oba postupy jsou důkladně popsány a na závěr porovnány.
The thesis is focused on an analysis of marketing tools and business policies, applied on the field of commercial publishing. First part is dedicated to an analysis of the copyright law that affects the activity of this sort of companies. It includes an explanation of the most important parts of the copyright law that is valid in the Czech Republic. There is a display of important international standards, considering the issues of intellectual property. The second chapter relates to the theory of marketing and ethical issues of commercial and business activities. It includes a definition of basic terms, marketing tools, and a step-by-step clarification related to developing a marketing strategy. The end of this chapter summarizes the options of using marketing tools in publishing. Eventually, the thesis deals with pieces of knowledge, gained during its writing. Two different ways of creating a marketing strategy for the Knižní klub publishing company are considered in the end of the thesis. Both ways are described in detail, and compared to each other.