Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Activating methods and forms in teaching of natural science
dissertation thesis (DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42004Identifiers
Study Information System: 84237
Collections
- Kvalifikační práce [20134]
Author
Advisor
Consultant
Solárová, Marie
Referee
Vašutová, Jaroslava
Škoda, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Vzdělávání v chemii
Department
Department of Chemistry Education
Date of defense
13. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Aktivizační metody, organizační formy, výuka přírodovědných předmětů, chemie, biologie, rámcové vzdělávací programy, klíčové kompetence, výuka orientovaná na žáka, dotazníkové šetření, videostudie, výuka na školáchKeywords (English)
Activating methods, forms, Teaching science, Chemistry, Biology, the Framework Educational Programme, Key competencies, Student centred learning, Questionnaire survey, Video study, Teaching in schoolsPředkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.
The theme and scope of submitted thesis is "Activating methods and forms in teaching of natural sciences" then followed with regard to the author's certification in chemistry and biology. The thesis is solved in conformity with requirements of the Framework Educational Programme, especially the change of the teaching style in schools. The thesis is written down with respect of a natural continuation of previous work of the author - diploma thesis dealt with project teaching and rigorous thesis was focused on cooperative activities. With regard to the objectives of submitted work the design of the research project is divided into two component parts: a questionnaire survey and a video study.