Muzikoterapie jako prostředek podpory motorických dovedností u dětí s kombinovaným postižením
Music therapy to support of motoric skills by children with multiple handicap
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41757Identifikátory
SIS: 125427
Kolekce
- Kvalifikační práce [19345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku kombinovaného postižení a možností využití muzikoterapie pro rozvoj motorických dovedností u dětí s kombinovaným postižením. Dále poskytuje praktické poznatky získané z přímé práce s klienty ZŠ Zahrádka na Praze 3. Práce obsahuje popis a kvalitativní vyhodnocení muzikoterapeutických setkání se třemi klienty s kombinovaným postižením, s důrazem na pozorování jejich motorických dovedností. Součástí práce je také metodicky zpracovaný soubor technik, využitelný při muzikoterapii u dětí s kombinovaným postižením.
Anotation The main aim of this work is to describe the possible use of music therapy for the development of motor skills in children with combined disabilities. Further, the work provides a description of the experience acquired during practical cooperation with the primary school "Zahradka" in Prague. The work also depicts qualitative appraisal of music therapy throughout meetings with three children with combined disabilities; observing their motor skills in particular. Part of the work is a methodically compiled set of techniques that may be used at music therapy sessions with children with combined disabilities.