Muzikoterapie jako prostředek podpory motorických dovedností u dětí s kombinovaným postižením
Music therapy to support of motoric skills by children with multiple handicap
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41757Identifiers
Study Information System: 125427
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Zemková, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku kombinovaného postižení a možností využití muzikoterapie pro rozvoj motorických dovedností u dětí s kombinovaným postižením. Dále poskytuje praktické poznatky získané z přímé práce s klienty ZŠ Zahrádka na Praze 3. Práce obsahuje popis a kvalitativní vyhodnocení muzikoterapeutických setkání se třemi klienty s kombinovaným postižením, s důrazem na pozorování jejich motorických dovedností. Součástí práce je také metodicky zpracovaný soubor technik, využitelný při muzikoterapii u dětí s kombinovaným postižením.
Anotation The main aim of this work is to describe the possible use of music therapy for the development of motor skills in children with combined disabilities. Further, the work provides a description of the experience acquired during practical cooperation with the primary school "Zahradka" in Prague. The work also depicts qualitative appraisal of music therapy throughout meetings with three children with combined disabilities; observing their motor skills in particular. Part of the work is a methodically compiled set of techniques that may be used at music therapy sessions with children with combined disabilities.