Show simple item record

Education towards values in contemporary Kindergarten
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorVinšová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-07T03:09:45Z
dc.date.available2017-05-07T03:09:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41750
dc.description.abstract4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo...cs_CZ
dc.description.abstract5 DIPLOMA THESIS SUMMARY This diploma thesis deals with the realation of reading and the creation of values. It confirms reading as educational value, as well as reading as means of education towards values in contemporary Kindergarten. In the theoretical part there are at first defined general terms such as value and education. Following these are described in context with kindergarten, preschool child, his needs and his family. The thesis deals with reading as such. There are clarified different aspects that influence the development of reading and its eduvational value. It is the action of educators and their relationship to books, as well as fairy tale itself, which enormously influence the relationship to the values and their subsequent formation. Similarly, the actual illustrations in books and, on the contrary, today's media such as television or the Internet, which may have negative influence, if used incorrectly. The practical part describes the conduct of investigation that focused on actual reading. The investigation was based on two questionnaires. One was addresed to the Kindergartens" teachers, the other one to the parents of preschool children. The questionnaire for teachers delt with the question how Kindergartens work with the books, whether the children have free access to books and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenářstvícs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectknihacs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectpotřebycs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectbooken_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectneedsen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectKindergartenen_US
dc.titleVýchova k hodnotám v současné mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82740
dc.title.translatedEducation towards values in contemporary Kindergartenen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph001507888
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo...cs_CZ
uk.abstract.en5 DIPLOMA THESIS SUMMARY This diploma thesis deals with the realation of reading and the creation of values. It confirms reading as educational value, as well as reading as means of education towards values in contemporary Kindergarten. In the theoretical part there are at first defined general terms such as value and education. Following these are described in context with kindergarten, preschool child, his needs and his family. The thesis deals with reading as such. There are clarified different aspects that influence the development of reading and its eduvational value. It is the action of educators and their relationship to books, as well as fairy tale itself, which enormously influence the relationship to the values and their subsequent formation. Similarly, the actual illustrations in books and, on the contrary, today's media such as television or the Internet, which may have negative influence, if used incorrectly. The practical part describes the conduct of investigation that focused on actual reading. The investigation was based on two questionnaires. One was addresed to the Kindergartens" teachers, the other one to the parents of preschool children. The questionnaire for teachers delt with the question how Kindergartens work with the books, whether the children have free access to books and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV