dc.contributor.advisor | Havlová, Jana | |
dc.creator | Vinšová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T03:09:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T03:09:45Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41750 | |
dc.description.abstract | 4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 5 DIPLOMA THESIS SUMMARY This diploma thesis deals with the realation of reading and the creation of values. It confirms reading as educational value, as well as reading as means of education towards values in contemporary Kindergarten. In the theoretical part there are at first defined general terms such as value and education. Following these are described in context with kindergarten, preschool child, his needs and his family. The thesis deals with reading as such. There are clarified different aspects that influence the development of reading and its eduvational value. It is the action of educators and their relationship to books, as well as fairy tale itself, which enormously influence the relationship to the values and their subsequent formation. Similarly, the actual illustrations in books and, on the contrary, today's media such as television or the Internet, which may have negative influence, if used incorrectly. The practical part describes the conduct of investigation that focused on actual reading. The investigation was based on two questionnaires. One was addresed to the Kindergartens" teachers, the other one to the parents of preschool children. The questionnaire for teachers delt with the question how Kindergartens work with the books, whether the children have free access to books and... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | čtenářství | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | kniha | cs_CZ |
dc.subject | hodnoty | cs_CZ |
dc.subject | výchova | cs_CZ |
dc.subject | potřeby | cs_CZ |
dc.subject | dítě předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | reading literacy | en_US |
dc.subject | book | en_US |
dc.subject | values | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | needs | en_US |
dc.subject | preschool child | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | Kindergarten | en_US |
dc.title | Výchova k hodnotám v současné mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-12 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 82740 | |
dc.title.translated | Education towards values in contemporary Kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Opravilová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001507888 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | 4 ANOTACE DIPLOMOVÉ PRÁCE Diplomová práce se zabývá vztahem mezi čtenářstvím a tvorbou hodnot. Potvrzuje čtenářství jako výchovnou hodnotou i čtenářství jako výchovou k hodnotám v současné mateřské škole. V teoretické části jsou nejprve obecně vymezeny pojmy, jako je hodnota a výchova. Následně jsou popsány v souvislostech s mateřskou školou, dítětem předškolního věku, jeho potřebami i s rodinou. Dále se práce zabývá samotným čtenářstvím. Jsou objasněny různé aspekty, které mají na rozvoj čtenářství a na jeho výchovnou hodnotu vliv. Je to jednak působení vychovatelů a jejich vztah ke knihám, tak i samotná pohádka, která má pro vztah k hodnotám a jejich následné utváření nesmírný vliv. Stejně tak i samotné ilustrace v knihách a naopak i dnešní media jako je televize či internet, která mohou při nesprávném využití působit negativně. Praktická část popisuje průběh šetření, který je zaměřený na samotné čtenářství. Součástí šetření byly dva dotazníky. Jeden byl cílený na učitelky mateřských škol a druhý na rodiče předškolních dětí. Dotazník pro učitelky se zabýval tím, jak se v mateřských školách s knihami pracuje, zdali mají děti volný přístup ke knihám a zda mateřské školy spolupracují s knihovnami. Také kladl otázky, které hodnoty v očích učitelek čtenářství rozvíjí. Smyslem dotazníku pro rodiče bylo... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 5 DIPLOMA THESIS SUMMARY This diploma thesis deals with the realation of reading and the creation of values. It confirms reading as educational value, as well as reading as means of education towards values in contemporary Kindergarten. In the theoretical part there are at first defined general terms such as value and education. Following these are described in context with kindergarten, preschool child, his needs and his family. The thesis deals with reading as such. There are clarified different aspects that influence the development of reading and its eduvational value. It is the action of educators and their relationship to books, as well as fairy tale itself, which enormously influence the relationship to the values and their subsequent formation. Similarly, the actual illustrations in books and, on the contrary, today's media such as television or the Internet, which may have negative influence, if used incorrectly. The practical part describes the conduct of investigation that focused on actual reading. The investigation was based on two questionnaires. One was addresed to the Kindergartens" teachers, the other one to the parents of preschool children. The questionnaire for teachers delt with the question how Kindergartens work with the books, whether the children have free access to books and... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015078880106986 | |