Komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje krajů České republiky
Comparison of long-term intents of education and development in regions of Czech republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41590Identifiers
Study Information System: 114680
Collections
- Kvalifikační práce [16847]
Author
Advisor
Referee
Kalous, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy, úroveň vzdělanosti, rovnost příležitostí, kurikulární reforma, strategie rozvojeKeywords (English)
long-term intention of education and development of educational system, level of education, parity of opportunities, curriculum reform, strategy of developmentV práci je provedena komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy čtyř krajů České republiky - Jihočeského, Karlovarského, Plzeňského a Středočeského - s cílem zjistit, do jaké míry se tyto záměry ve vybraných oblastech vzdělávání shodují nebo odlišují. Práce porovnává oblasti - rovnost příležitostí ke vzdělávání, zkvalitnění a modernizace vzdělávání, podpora cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií, oblast pedagogických pracovníků a strategii rozvoje jednotlivých úrovní vzdělávání s ohledem na demografický vývoj. Zároveň je provedeno srovnání těchto dlouhodobých záměrů krajů s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky.
In this work there is accomplished a comparison of long-term intentions of education and development of educational system in four regions of Czech republic - Jihocesky, Karlovarsky, Plzensky, Stredocesky. It's with aim to find how much are these intentions identical or different in chosen educational areas. The work compares fields - parity of opportunities to education, to support of foreign languages and informational and comunication technologies, also area of pedagogical workers and strategy of development individual levels of education according to demographical progress. At the same time, there is made the comparison of these long-term intentions of regions with long-term intentions of education and development of Czech republic.