Komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje krajů České republiky
Comparison of long-term intents of education and development in regions of Czech republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41590Identifikátory
SIS: 114680
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kalous, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
1. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy, úroveň vzdělanosti, rovnost příležitostí, kurikulární reforma, strategie rozvojeKlíčová slova (anglicky)
long-term intention of education and development of educational system, level of education, parity of opportunities, curriculum reform, strategy of developmentV práci je provedena komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy čtyř krajů České republiky - Jihočeského, Karlovarského, Plzeňského a Středočeského - s cílem zjistit, do jaké míry se tyto záměry ve vybraných oblastech vzdělávání shodují nebo odlišují. Práce porovnává oblasti - rovnost příležitostí ke vzdělávání, zkvalitnění a modernizace vzdělávání, podpora cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií, oblast pedagogických pracovníků a strategii rozvoje jednotlivých úrovní vzdělávání s ohledem na demografický vývoj. Zároveň je provedeno srovnání těchto dlouhodobých záměrů krajů s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky.
In this work there is accomplished a comparison of long-term intentions of education and development of educational system in four regions of Czech republic - Jihocesky, Karlovarsky, Plzensky, Stredocesky. It's with aim to find how much are these intentions identical or different in chosen educational areas. The work compares fields - parity of opportunities to education, to support of foreign languages and informational and comunication technologies, also area of pedagogical workers and strategy of development individual levels of education according to demographical progress. At the same time, there is made the comparison of these long-term intentions of regions with long-term intentions of education and development of Czech republic.