Vybrané oblasti sociokulturních změn: Etiopie od začátku 20. století
Selected areas of socio-cultural changes: Ethiopia since the early 20th century
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41546Identifikátory
SIS: 109912
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Soukup, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociokulturní změna, vzdělání, náboženství, EtiopieKlíčová slova (anglicky)
sociocultural change, education, religion, EthiopiaCílem této práce je analýza změn a jejich procesů v etiopské společnosti a kultuře dvacátého století. V první části se zabývám teoretickými uchopeními kategorie změny a její koncepce v rámci sociologie a antropologie. Druhá část nastiňuje obecnou historii Etiopie dvacátého století s důrazem na politické dění, které svými rozdílnými postoji a strategiemi vůči vybraným oblastem do značné míry určily jejich podobu v odpovídajících obdobích. První oblastí je vzdělávání a druhou náboženství, přičemž obě podkapitoly obsahují shrnutí. Třetí část náznakově syntetizuje teoretická pojetí sociokulturní změny z první části práce a naznačuje tak možnou variantu interpretace reálného dění pomocí teoretických konceptů.
The goal of this work is to analyse changes and their processes in Ethiopian society and culture of twentieth century. The first part deals with theoretical grasping of the category of change and its conception in sociology and anthropology. The second part outlines the general history of the twentieth century in Ethiopia, with emphasis on political course of events, which by its different attitudes and strategies toward selected areas to a large extent determined their form in corresponding periods. The first area is education and the second is religion, both subsections containing a summary. The third section synthesizes theoretical approaches of socio-cultural change from the first part of the paper peripherally and implies a possible alternative interpretation of real events by theoretical concepts.