Zobrazit minimální záznam

Global Production Networks in Czechia in the Case Study of Aircraft Industry
dc.contributor.advisorBlažek, Jiří
dc.creatorHousková, Štěpánka
dc.date.accessioned2017-05-06T23:19:05Z
dc.date.available2017-05-06T23:19:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41137
dc.description.abstractGlobální produkční sítě v Česku na příkladu leteckého průmyslu Tato diplomová práce se věnuje leteckému průmysl v Česku. Používá k tomu relativně nového konceptu globálních produkčních sítí (GPN), který zkoumá funkčně integrované avšak geograficky rozptýlené výrobní sítě. Cílem této práce je poukázat, jak jsou české firmy zapojeny do globální dělby práce. Téměř čtvrtina výrobců v leteckém průmyslu se dokázala zapojit do globální výroby letadel, i když na nižších stupních dodavatelských řetězců. Vedle této výroby však v Česku existuje výroba malých a ultralehkých letadel, která dosahuje mezinárodního věhlasu. V tomto výrobním sektoru jsou firmy vyrábějící nejzákladnější součástky i výrobci celých letadel. Největší vliv na to, jakého dodavatelského stupně firmy jsou, má stáří firmy a v případě firem zapojených do výrobních sítí velkých letadel i zahraniční vlastnictví a velikost. Naopak u firem vyrábějících malá letadla je více než velikost a vlastnictví rozhodující tradice a zkušenosti. Čím vyšší postavení mají firmy v rámci hierarchie, tím spíše mají kapacity na vědu a výzkum. Většina firem je dodavateli několika firem vyšších dodavatelských řádů a jsou i zapojeny do výroby v jiných sektorech. Velmi důležitá institucionální podpora je v Česku poměrně roztříštěná, ale i přes to dosahuje výsledků na poli...cs_CZ
dc.description.abstractGlobal production networks in Czechia in the case study of aircraft industry This thesis is dedicated to aircraft industry in the Czechia. It uses a relatively new concept of global production networks (GPN), which examines functionally integrated but geographically dispersed production networks. The aim of this work is to show how are the Czech companies involved in the global division of labor. Almost a quarter of manufacturers in the aircraft industry is able to participate in global production of aircraft, although at lower levels of the supply chain. In addition to this production, there is production of small and ultra-light aircrafts, which achieves international reputation. In this manufacturing sector there are companies producing basic components and also throughout the aircraft. The biggest influence on, what tier companies are, is the age of company and in the case of companies involved in the production networks of large aircrafts also foreign ownership and size. In case of companies producing small aircraft it is tradition and experience than the size and ownership. The capacities of research depend on the position of company in the firm hierarchy. Most companies are suppliers of several firms and they are also involved in the production in other sectors. Very important institutional support...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleGlobální produkční sítě v Česku na příkladu leteckého průmyslucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-21
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100720
dc.title.translatedGlobal Production Networks in Czechia in the Case Study of Aircraft Industryen_US
dc.contributor.refereeCsank, Pavel
dc.identifier.aleph001525383
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csGlobální produkční sítě v Česku na příkladu leteckého průmyslu Tato diplomová práce se věnuje leteckému průmysl v Česku. Používá k tomu relativně nového konceptu globálních produkčních sítí (GPN), který zkoumá funkčně integrované avšak geograficky rozptýlené výrobní sítě. Cílem této práce je poukázat, jak jsou české firmy zapojeny do globální dělby práce. Téměř čtvrtina výrobců v leteckém průmyslu se dokázala zapojit do globální výroby letadel, i když na nižších stupních dodavatelských řetězců. Vedle této výroby však v Česku existuje výroba malých a ultralehkých letadel, která dosahuje mezinárodního věhlasu. V tomto výrobním sektoru jsou firmy vyrábějící nejzákladnější součástky i výrobci celých letadel. Největší vliv na to, jakého dodavatelského stupně firmy jsou, má stáří firmy a v případě firem zapojených do výrobních sítí velkých letadel i zahraniční vlastnictví a velikost. Naopak u firem vyrábějících malá letadla je více než velikost a vlastnictví rozhodující tradice a zkušenosti. Čím vyšší postavení mají firmy v rámci hierarchie, tím spíše mají kapacity na vědu a výzkum. Většina firem je dodavateli několika firem vyšších dodavatelských řádů a jsou i zapojeny do výroby v jiných sektorech. Velmi důležitá institucionální podpora je v Česku poměrně roztříštěná, ale i přes to dosahuje výsledků na poli...cs_CZ
uk.abstract.enGlobal production networks in Czechia in the case study of aircraft industry This thesis is dedicated to aircraft industry in the Czechia. It uses a relatively new concept of global production networks (GPN), which examines functionally integrated but geographically dispersed production networks. The aim of this work is to show how are the Czech companies involved in the global division of labor. Almost a quarter of manufacturers in the aircraft industry is able to participate in global production of aircraft, although at lower levels of the supply chain. In addition to this production, there is production of small and ultra-light aircrafts, which achieves international reputation. In this manufacturing sector there are companies producing basic components and also throughout the aircraft. The biggest influence on, what tier companies are, is the age of company and in the case of companies involved in the production networks of large aircrafts also foreign ownership and size. In case of companies producing small aircraft it is tradition and experience than the size and ownership. The capacities of research depend on the position of company in the firm hierarchy. Most companies are suppliers of several firms and they are also involved in the production in other sectors. Very important institutional support...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990015253830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV