dc.contributor.advisor | Brožová, Věra | |
dc.creator | Stejskalová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T22:51:27Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T22:51:27Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/41013 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tvorbou a zobrazením literárního prostoru v dílech literatury pro děti a mládež. Práce má charakter literárně interpretační a interpretace se opírá o teoretická díla věnující se literárnímu prostoru. Práce je dělena na dvě části. První část je věnována teoretickému pojetí literárního prostoru a zaměřuje se především na oblast literární topologie. Druhá část je zaměřena na interpretaci jednotlivých děl (Bratři Lví srdce od Astrid Lindgrenové, Nekonečný příběh od Michaela Endeho, Jako v zrcadle, jen v hádance od Josteina Gaardera, Princ a Skřivánek od Valji Stýblové). Interpretované knihy jsou vybrány na základě literárního prostoru. Jsou zvolena díla, která tvoří reprezentativní vzorek možných prostorů. Dále je výběr titulů omezen tématem, kterému se věnují. Témata jsou charakteristická tím, že seznamují děti se závažnými problémy lidského života. Práce se věnuje tomu, jak se tato témata promítají do literárního prostoru a jak prostor tato témata podporuje. Práce dochází k závěru, že v těchto dílech se do literárního prostoru výrazně promítají zobrazovaná témata a že literární prostor podporuje jejich závažnost, anebo zmírňuje jejich děsivost. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis concentrates on building and projection of literary space in literature for children and youth. This work has literary interpretive character and the interpretation is based on theoretical works devoted to literary space. This thesis is divided in two parts. First part covers the theoretical conception of literary space and is focused mainly on the area of literary topology. Second part is focused on interpretation of individual pieces (The Brothers Lionheart by Astrid Lindgren, The Neverending Story by Michael Ende, Through a Glass, Darkly by Jostein Gaarder, Prince and the Lark by Valja Stýblová). The choice of interpreted books is based on the literary space. Pieces that form the representative sample of possible spaces were chosen. The selection is also limited by the topic the books are addressing. Topics are connected by introducing serious issues of human life to children. This work is devoted to the question, how are these topics projected to literary space and how does the space support them. This work concludes that represented topics are significantly projected in the literary space in these pieces and that the literary space supports their importance, or it alleviates their eeriness. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Literární prostor | cs_CZ |
dc.subject | próza pro děti a mládež | cs_CZ |
dc.subject | literární interpretace | cs_CZ |
dc.subject | závažná problematika života | cs_CZ |
dc.subject | fikční a možné světy | cs_CZ |
dc.subject | Literary space | en_US |
dc.subject | prose for children and youth | en_US |
dc.subject | literary interpretation | en_US |
dc.subject | serious issues of life | en_US |
dc.subject | fictional and possible worlds | en_US |
dc.title | Formování prostoru ve vybraných dílech literatury pro děti a mládež | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-23 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 106739 | |
dc.title.translated | Forming of space in selected pieces of literature for children and youth | en_US |
dc.contributor.referee | Hník, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 001467850 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá tvorbou a zobrazením literárního prostoru v dílech literatury pro děti a mládež. Práce má charakter literárně interpretační a interpretace se opírá o teoretická díla věnující se literárnímu prostoru. Práce je dělena na dvě části. První část je věnována teoretickému pojetí literárního prostoru a zaměřuje se především na oblast literární topologie. Druhá část je zaměřena na interpretaci jednotlivých děl (Bratři Lví srdce od Astrid Lindgrenové, Nekonečný příběh od Michaela Endeho, Jako v zrcadle, jen v hádance od Josteina Gaardera, Princ a Skřivánek od Valji Stýblové). Interpretované knihy jsou vybrány na základě literárního prostoru. Jsou zvolena díla, která tvoří reprezentativní vzorek možných prostorů. Dále je výběr titulů omezen tématem, kterému se věnují. Témata jsou charakteristická tím, že seznamují děti se závažnými problémy lidského života. Práce se věnuje tomu, jak se tato témata promítají do literárního prostoru a jak prostor tato témata podporuje. Práce dochází k závěru, že v těchto dílech se do literárního prostoru výrazně promítají zobrazovaná témata a že literární prostor podporuje jejich závažnost, anebo zmírňuje jejich děsivost. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis concentrates on building and projection of literary space in literature for children and youth. This work has literary interpretive character and the interpretation is based on theoretical works devoted to literary space. This thesis is divided in two parts. First part covers the theoretical conception of literary space and is focused mainly on the area of literary topology. Second part is focused on interpretation of individual pieces (The Brothers Lionheart by Astrid Lindgren, The Neverending Story by Michael Ende, Through a Glass, Darkly by Jostein Gaarder, Prince and the Lark by Valja Stýblová). The choice of interpreted books is based on the literary space. Pieces that form the representative sample of possible spaces were chosen. The selection is also limited by the topic the books are addressing. Topics are connected by introducing serious issues of human life to children. This work is devoted to the question, how are these topics projected to literary space and how does the space support them. This work concludes that represented topics are significantly projected in the literary space in these pieces and that the literary space supports their importance, or it alleviates their eeriness. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014678500106986 | |