Show simple item record

Forming of space in selected pieces of literature for children and youth
dc.contributor.advisorBrožová, Věra
dc.creatorStejskalová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-06T22:51:27Z
dc.date.available2017-05-06T22:51:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41013
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tvorbou a zobrazením literárního prostoru v dílech literatury pro děti a mládež. Práce má charakter literárně interpretační a interpretace se opírá o teoretická díla věnující se literárnímu prostoru. Práce je dělena na dvě části. První část je věnována teoretickému pojetí literárního prostoru a zaměřuje se především na oblast literární topologie. Druhá část je zaměřena na interpretaci jednotlivých děl (Bratři Lví srdce od Astrid Lindgrenové, Nekonečný příběh od Michaela Endeho, Jako v zrcadle, jen v hádance od Josteina Gaardera, Princ a Skřivánek od Valji Stýblové). Interpretované knihy jsou vybrány na základě literárního prostoru. Jsou zvolena díla, která tvoří reprezentativní vzorek možných prostorů. Dále je výběr titulů omezen tématem, kterému se věnují. Témata jsou charakteristická tím, že seznamují děti se závažnými problémy lidského života. Práce se věnuje tomu, jak se tato témata promítají do literárního prostoru a jak prostor tato témata podporuje. Práce dochází k závěru, že v těchto dílech se do literárního prostoru výrazně promítají zobrazovaná témata a že literární prostor podporuje jejich závažnost, anebo zmírňuje jejich děsivost.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis concentrates on building and projection of literary space in literature for children and youth. This work has literary interpretive character and the interpretation is based on theoretical works devoted to literary space. This thesis is divided in two parts. First part covers the theoretical conception of literary space and is focused mainly on the area of literary topology. Second part is focused on interpretation of individual pieces (The Brothers Lionheart by Astrid Lindgren, The Neverending Story by Michael Ende, Through a Glass, Darkly by Jostein Gaarder, Prince and the Lark by Valja Stýblová). The choice of interpreted books is based on the literary space. Pieces that form the representative sample of possible spaces were chosen. The selection is also limited by the topic the books are addressing. Topics are connected by introducing serious issues of human life to children. This work is devoted to the question, how are these topics projected to literary space and how does the space support them. This work concludes that represented topics are significantly projected in the literary space in these pieces and that the literary space supports their importance, or it alleviates their eeriness.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLiterární prostorcs_CZ
dc.subjectpróza pro děti a mládežcs_CZ
dc.subjectliterární interpretacecs_CZ
dc.subjectzávažná problematika životacs_CZ
dc.subjectfikční a možné světycs_CZ
dc.subjectLiterary spaceen_US
dc.subjectprose for children and youthen_US
dc.subjectliterary interpretationen_US
dc.subjectserious issues of lifeen_US
dc.subjectfictional and possible worldsen_US
dc.titleFormování prostoru ve vybraných dílech literatury pro děti a mládežcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-23
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106739
dc.title.translatedForming of space in selected pieces of literature for children and youthen_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph001467850
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tvorbou a zobrazením literárního prostoru v dílech literatury pro děti a mládež. Práce má charakter literárně interpretační a interpretace se opírá o teoretická díla věnující se literárnímu prostoru. Práce je dělena na dvě části. První část je věnována teoretickému pojetí literárního prostoru a zaměřuje se především na oblast literární topologie. Druhá část je zaměřena na interpretaci jednotlivých děl (Bratři Lví srdce od Astrid Lindgrenové, Nekonečný příběh od Michaela Endeho, Jako v zrcadle, jen v hádance od Josteina Gaardera, Princ a Skřivánek od Valji Stýblové). Interpretované knihy jsou vybrány na základě literárního prostoru. Jsou zvolena díla, která tvoří reprezentativní vzorek možných prostorů. Dále je výběr titulů omezen tématem, kterému se věnují. Témata jsou charakteristická tím, že seznamují děti se závažnými problémy lidského života. Práce se věnuje tomu, jak se tato témata promítají do literárního prostoru a jak prostor tato témata podporuje. Práce dochází k závěru, že v těchto dílech se do literárního prostoru výrazně promítají zobrazovaná témata a že literární prostor podporuje jejich závažnost, anebo zmírňuje jejich děsivost.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis concentrates on building and projection of literary space in literature for children and youth. This work has literary interpretive character and the interpretation is based on theoretical works devoted to literary space. This thesis is divided in two parts. First part covers the theoretical conception of literary space and is focused mainly on the area of literary topology. Second part is focused on interpretation of individual pieces (The Brothers Lionheart by Astrid Lindgren, The Neverending Story by Michael Ende, Through a Glass, Darkly by Jostein Gaarder, Prince and the Lark by Valja Stýblová). The choice of interpreted books is based on the literary space. Pieces that form the representative sample of possible spaces were chosen. The selection is also limited by the topic the books are addressing. Topics are connected by introducing serious issues of human life to children. This work is devoted to the question, how are these topics projected to literary space and how does the space support them. This work concludes that represented topics are significantly projected in the literary space in these pieces and that the literary space supports their importance, or it alleviates their eeriness.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990014678500106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV