Naše adresa - nová dimenze regionálního zpravodajství v České republice?
Naše adresa - a new dimension of regional news in the czech republic?
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40992Identifikátory
SIS: 101077
Katalog UK: 990014809920106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slanec, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
21. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Hyperlokální žurnalistika, PPF Media, Naše adresa, občanská žurnalistika, regiony, Kroměřížsko, Týdeník KroměřížskaKlíčová slova (anglicky)
Hyperlocal journalism, PPF Media, Naše adresa, civil journalism, regions, Kroměřížsko, Týdeník Kroměřížska"Naše adresa - nová dimenze regionálního zpravodajství?" je název mojí bakalářské práce a má dvě části. Naše adresa byl projekt společnosti PPF Media, která měla velkou vizi propojit tištěné regionální noviny s webovým hyperlokálním zpravodajstvím. Projekt odstartoval 1. Června 2009 a fungoval v sedmi regionech - Olomoucko, Bílinsko, Teplicko, Ústecko, Holešovsko, Kroměřížsko and Bystřicko. V první části jsem se zaměřila na objasnění struktury společnosti PPF Media, která byla dceřinou společností PPF. Dále jsem se pokusila definovat hyperlokální žurnalistiku, její definici, význam, přínos, ale i nevýhody. Také jsem snažila posoudit pozitiva, ale i negativa občanské žurnalistiky, protože jak hyperlokální žurnalistika, tak občanská žurnalistika byly velmi důležitou součástí Naší adresy. Druhá část práce se zaměřuje na porovnání kroměřížské mutace Naší adresy a Týdeníku Kroměřížska, který byl hlavní konkurencí Naší adresy na Kroměřížsku a má velmi dlouho tradici. Definovala jsem hlavní rozdíly, strategie i obsahové koncepty obou týdeníků. Na závěr jsem sumarizovala informace z celé práce a snažila se alespoň z části objasnit, proč byl projekt neúspěšný a po patnácti měsících pozastaven.
"Naše adresa - a new dimension for regional news in the Czech Republic?" is the title of my thesis and it has two main parts. Naše adresa was a project of the PPF Media group with a huge vision. It was supposed to be a printed regional newsapaper linked to a hyperlocal news web. The project started on June 1, 2009 and it worked in seven regions - Olomoucko, Bílinsko, Teplicko, Ústecko, Holešovsko, Kroměřížsko and Bystřicko. Firstly, I concentrated on explaining the PPF Media structure (PPF Media being a subsidiary of the PPF financial group), mentioning also the people involved in publishing Naše adresa. Next I tried to define hyperlocal journalism - by giving its definition, significance, benefits and also disadvantages. I also assessed the contribution and danger of civil journalism because both hyperlocal journalism and civil journalism were a very important part of Naše adresa. The second part of the work is devoted to the comparison of Naše adresa (special version for Kroměřížsko) and Týdeník Kroměřížska (regional paper with a long tradition). I identified the differences, strategies and concepts of the content of both media. In the end I summarized all the information presented throughout the text and I tried to show why the Naše adresa project was unsuccessful, because after fifteen months it was...
