Multimedializace agenturní produkce se zaměřením na infografický servis.
Multimedialization of news agency production focused on infographical service
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40963Identifikátory
SIS: 98301
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slanec, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
22. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Česká tisková kancelář, infografika, grafická tvorba, multimedializace, tiskové agenturyKlíčová slova (anglicky)
Czech News Agency, infographics, graphical creation, multimedialization, news agenciesZpravodajské agentury se v éře digitalizace a internetu snaží co nejlépe využít všech dostupných prostředků k co nejefektivnějšímu podání informací s důrazem na přesnost, jasnost a srozumitelnost. Zejména proto je nedílnou součástí současné agenturní produkce kromě tradičního textového zpravodajství také multimediální servis. Fotografie v něm doplňují videa, zvukové soubory a infografický servis. Skrze nejrůznější tabulky, grafy, diagramy a vícerozměrné animace může čtenář snadno získat ucelený přehled informací o momentálním dění či zhlédnout schematicky ztvárněnou událost, kterou se nepodařilo zachytit na video. Tato práce pojednává o procesu multimedializace produkce České tiskové kanceláře s konkrétními ukázkami na příkladu zpravodajské infografiky. V teoretické části rozebírá jednotlivé aspekty - rozkrývá významy pojmu multimedializace, popisuje činnost zpravodajských agentur a nastiňuje náležitosti tvorby efektivní informační grafiky. V praktické části se zabývá vlastním popisem tvorby infografiky v České tiskové kanceláři, a to jak v současné době, tak v historickém vývoji. Součástí je také kvantitativní přehled produkce infografiky od roku 1992 do roku 2011 a interpretace vývoje jejího objemu.
In the era of digitalization and internet, news agencies are attempting to use all available instruments in the best possible quality to provide information effectively while stressing out accuracy, clarity and understandability. Especially for this reasons, multimedia service forms an integral part of news agency production. Using the advantages of various tables, graphs, diagrams or multidimensional animation, readers can be easily informed about current events and affairs and they are able to watch those events that are unlikely to be captured on a video. This work deals with the process of multimedialization of news agency production with examples of infographical service. In theoretical part, it ruminates over following aspects - the term of multimedialization, activity and functioning of news agencies and production of effective information graphics. In its practical part, it describes the production of infographics in the Czech News Agency, both in present and in history. The quantification of infographical production in years from 1992 to 2011 and its interpretation is also offered in this work.