Archetypal analysis of students' behavior in banking sector
Archetypální analýza chování studentů v bankovním sektoru
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40902Identifiers
Study Information System: 109897
Collections
- Kvalifikační práce [14600]
Author
Advisor
Consultant
Ranocha, Pavel
Referee
Cingl, Lubomír
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
19. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
archetypální analýza, anketní šetření, bankovnictvíKeywords (English)
archetypal analysis, survey, bankingArchetypální analýza je metoda používaná pro analýzu segmentace trhu, avšak nebyla doposud mnohokrát použitá v ekonomii. Tato metoda se snaží nalézt typická chování - archetypy. Každý jedinec se skládá z jednoho či více archetypů a každý archetyp se skládá z několika jedinců. V práci zkoumáme chování studentů českých vysokých škol v bankovním sektoru, jelikož doposud nebyla žádná zmínka o takovém průzkumu. V modelu se čtyřmi archetypy vznikly archetypy pojmenované Chud'as, Buffett, Elvis a Šípková Růženka.
Archetypal analysis is statistical method used in market segmentation, however, it has minor results of application in economics. This method finds out typical behavior - archetypes. Every sample point consists of one or more archetypes and every archetype consists of few sample points. In this thesis, we explore behavior of college students at Czech universities in banking sector as there is no evidence of this research. In the model with four archetypes, the archetypes named the Pauper, the Buffett, the Elvis and the Sleeping Beauty arose.