Zobrazit minimální záznam

Prevention of Social Pathological Phenomenons at Primary School - School Methodist for Prevention
dc.contributor.advisorČedík, Miloslav
dc.creatorVaníčková, Lenka
dc.date.accessioned2017-03-27T10:30:57Z
dc.date.available2017-03-27T10:30:57Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4077
dc.description.abstractMy diploma thesis is mainly concerned with the prevention of the social pathological phenomenons on the primary and secondary schools and the role of the school methodist of prevention. The first section contains terminology and legislation from the domain of prevention, the rest of it take care of description of external and internal preventist operating at the primary schools. In the second part I am trying to make reader familiar with the basic competitions of prevention and with methods and forms of education, capable of passing desired behavioural models and social skills to the students of primary schools. The third part is devoted to the school methodist of prevention, to the description of his activities at the primary schools, his competencies. Along with it, there are informations about Minimal prevention program - basic set of rules and suggestions for prevention. The fourth part is dedicated to opinion poll amongst the school metodist of prevention in the area of Mlada Boleslav.en_US
dc.description.abstractV této práci se chci věnovat prevenci sociálně patologických jevů na základní škole a zvláště osobě školního metodika prevence. Školní metodik prevence má být jakýmsi managerem prevence sociálně patologických jevů na základní škole. Jeho funkce je ustanovena podle metodického pokynu č.j. 14514/2000-51. V první části práce uvádím terminologii a legislativu týkající se prevence sociálně patologických jevů na základní škole, zmiňuji stručný vývoj preventivních aktivit po roce 1989. Pozornost věnuji činitelům ovlivňujícím chování a prožívání dětí na škole. Informuji o tzv. interních a externích představitelích primární prevence na základní škole. Tato část práce je zakončena seznámením se Standardy certifikace preventivních činností. Druhá část textu se zabývá metodami a formami školní práce, které vedou k osvojení tzv. preventivních kompetencí. Pokouším se nahlédnout do preventivních činností, které lze realizovat při výuce, či při ostatních školních aktivitách. Uvádím zde také základní rizika spojená se vznikem sociálně patologických jevů na škole. V závěru této části jmenuji základní kritéria pro hodnocení preventivního působení a rovněž se zmiňuji o úspěšném kanadském projektu COPE.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titlePrevence sociálně patologických jevů na ZŠ- Školní metodik prevencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-15
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId367
dc.title.translatedPrevention of Social Pathological Phenomenons at Primary School - School Methodist for Preventionen_US
dc.contributor.refereeMašát, Vladimír
dc.identifier.aleph002053585
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se chci věnovat prevenci sociálně patologických jevů na základní škole a zvláště osobě školního metodika prevence. Školní metodik prevence má být jakýmsi managerem prevence sociálně patologických jevů na základní škole. Jeho funkce je ustanovena podle metodického pokynu č.j. 14514/2000-51. V první části práce uvádím terminologii a legislativu týkající se prevence sociálně patologických jevů na základní škole, zmiňuji stručný vývoj preventivních aktivit po roce 1989. Pozornost věnuji činitelům ovlivňujícím chování a prožívání dětí na škole. Informuji o tzv. interních a externích představitelích primární prevence na základní škole. Tato část práce je zakončena seznámením se Standardy certifikace preventivních činností. Druhá část textu se zabývá metodami a formami školní práce, které vedou k osvojení tzv. preventivních kompetencí. Pokouším se nahlédnout do preventivních činností, které lze realizovat při výuce, či při ostatních školních aktivitách. Uvádím zde také základní rizika spojená se vznikem sociálně patologických jevů na škole. V závěru této části jmenuji základní kritéria pro hodnocení preventivního působení a rovněž se zmiňuji o úspěšném kanadském projektu COPE.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis is mainly concerned with the prevention of the social pathological phenomenons on the primary and secondary schools and the role of the school methodist of prevention. The first section contains terminology and legislation from the domain of prevention, the rest of it take care of description of external and internal preventist operating at the primary schools. In the second part I am trying to make reader familiar with the basic competitions of prevention and with methods and forms of education, capable of passing desired behavioural models and social skills to the students of primary schools. The third part is devoted to the school methodist of prevention, to the description of his activities at the primary schools, his competencies. Along with it, there are informations about Minimal prevention program - basic set of rules and suggestions for prevention. The fourth part is dedicated to opinion poll amongst the school metodist of prevention in the area of Mlada Boleslav.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020535850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV