Vnímání šikany žáky 2. stupně ZŠ
Perception of bullying by the pupils of the second grade of grammar schools
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40658Identifiers
Study Information System: 118647
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Mojžíšová, Jarmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
šikana, prevence, agresor, oběťKeywords (English)
bullying, prevention, aggressor, victimV této bakalářské práci se zabýváme problematikou šikany. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se šikanou úzce souvisejí. Empirická část se zabývá vnímáním šikany žáky druhého stupně základních škol. Cílem této práce bylo zjistit pomocí dotazníkového šetření, jak vnímají žáci sedmých a devátých ročníků vybraných základních škol na Klatovsku pojem šikana.
In this bachelor's thesis we deal with the issue of bullying. The basic concepts related to bullying are defined in the theoretical part. Empiric part goes about perception of bullying by the pupils of the second grade of grammar schools. The aim of this thesis was to find out, using a survey method, how pupils of the seventh and ninth grades of the selected grammar schools in Klatovsko perceive the issue of bullying.