Show simple item record

Perception of bullying by the pupils of the second grade of grammar schools
dc.contributor.advisorBendl, Stanislav
dc.creatorHnojská, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-06T21:17:54Z
dc.date.available2017-05-06T21:17:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40658
dc.description.abstractV této bakalářské práci se zabýváme problematikou šikany. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se šikanou úzce souvisejí. Empirická část se zabývá vnímáním šikany žáky druhého stupně základních škol. Cílem této práce bylo zjistit pomocí dotazníkového šetření, jak vnímají žáci sedmých a devátých ročníků vybraných základních škol na Klatovsku pojem šikana.cs_CZ
dc.description.abstractIn this bachelor's thesis we deal with the issue of bullying. The basic concepts related to bullying are defined in the theoretical part. Empiric part goes about perception of bullying by the pupils of the second grade of grammar schools. The aim of this thesis was to find out, using a survey method, how pupils of the seventh and ninth grades of the selected grammar schools in Klatovsko perceive the issue of bullying.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectagresorcs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectaggressoren_US
dc.subjectvictimen_US
dc.titleVnímání šikany žáky 2. stupně ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118647
dc.title.translatedPerception of bullying by the pupils of the second grade of grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeMojžíšová, Jarmila
dc.identifier.aleph001468233
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci se zabýváme problematikou šikany. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se šikanou úzce souvisejí. Empirická část se zabývá vnímáním šikany žáky druhého stupně základních škol. Cílem této práce bylo zjistit pomocí dotazníkového šetření, jak vnímají žáci sedmých a devátých ročníků vybraných základních škol na Klatovsku pojem šikana.cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor's thesis we deal with the issue of bullying. The basic concepts related to bullying are defined in the theoretical part. Empiric part goes about perception of bullying by the pupils of the second grade of grammar schools. The aim of this thesis was to find out, using a survey method, how pupils of the seventh and ninth grades of the selected grammar schools in Klatovsko perceive the issue of bullying.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014682330106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV