Studenti vysokých škol a jejich rizikové chování ve vztahu k návykovým látkám
College students and hazardous behavior in relation to addictive substances
Studenti vysokých škol a jejich rizikové chování ve vztahu k návykovým látkám
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40562Identifiers
Study Information System: 122563
Collections
- Kvalifikační práce [4532]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Dana
Faculty / Institute
First Faculty of Medicine
Discipline
General Nurse
Department
Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague
Date of defense
11. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaLanguage
Slovak
Grade
Good
Keywords (Czech)
rizikové chování, návykové látky, prevence, analýza, návrhKeywords (English)
risk behavior, addictive substances, prevention,analysis, designPráca se zabýva vztahem mladého člověka k návykovým látkám, co si student vysoké školy představuje pod pojmem "Závislost" a " Droga", či se dostali do kontaktu s drogama, a ak áno jak dokázali danú problematiku řešit a jak se s ní vyrovnali. V první části sem se zabývala rizikovým chováním v jednotlivých oblastech života, faktory a v neposledné řade návykovými látkámi, jejich delením a účinkami na organizmus. V druhé části sem analyzovala dotazník zaměřený na vztah mladého člověka k návykovým látkám a porovnala studenti s lékařskym a nelékařskym zaměřením. Poslední část se věnovala různym návrhum pro zlepšení prevence voči drogám a závěru bakalářské práce.
The work deals with the relationship of a young man to drug addictions, what high school student is the term "addiction" and "drug", or coming into contact with drugs, and so as to be able to resolve the issue and how to cope with it. At first I was writing about risky behavior in different areas of life factors, and not least addictive drugs, and dividing their effects on the body. In the second part, I analyzed the questionnaire focused on the relationship young people to drug addictions and to compare students with medical and paramedical focus. The last part is devoted to various proposals for improving the prevention against drugs and the end of the dissertation.