Show simple item record

Lawrence Ferlinghetti: Obrazy města
dc.contributor.advisorQuinn, Justin
dc.creatorVlková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-06T20:47:37Z
dc.date.available2017-05-06T20:47:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40551
dc.description.abstractTato práce si klade za cíl představit tři základní pohledy, jimiž je nahlíženo město v poezii Lawrence Ferlinghettiho. Tyto perspektivy se vzájemně liší básnickým stylem, použitými literárními prostředky i tématy, které zpracovávají. Sdílejí ovšem jeden zásadní aspekt: obrazy města slouží k úvahám, které přesahují rámec témat specifických pro městský diskurz a zasahují do obecnějších rovin. Otázky, jimiž se Ferlinghetti takto zaobírá, byly rozčleněny do tří skupin: intertextualita, paměť a kritický diskurz. První pohled chápe město jako text a intertext, jenž je složen z mnoha různých druhů textů. Pojetí textu se zde neomezuje na text literární, nýbrž jsou jím myšleny i texty architektury, výtvarného umění, sochařství, nebo hudby. Jsou-li takové texty "čteny" v kontextu určitého místa ve městě (a tedy skrze takové místo), dochází k určitému setkání, které může dát vzniknout novým významům skrze paralely a kontrasty mezi odlišnými kódy těchto textů. Taková setkání se podílí na procesu kontinuální tvorby významů skrze intertextuální tok. Výsledkem je změna ve vnímání jednoho nebo obou textů, jeden je kontaminován druhým, a naopak. Příklady takové intertextuality hojně se vyskytující ve Ferlinghettiho básních jsou analyzovány na pozadí recepční a kritické teorie. Druhá perspektiva pojímá město jako...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis provides three distinct perspectives on the representations of urban spaces in poetry of Lawrence Ferlinghetti. While they are dissimilar in terms of poetic style, employed literary devices and concepts and themes they explore, one important aspect is shared: the images of the city serve to discuss themes that transcend the urban domain. Ferlinghetti uses the city as a framework for his reflections on subject matters that have been categorized as follows: intertextuality, memory, critical urban discourse. The first perspective regards the city as a text and an intertext composed of various sorts of texts such as architecture, visual arts, literature, sculpture or music. These texts may enter the relation with the urban text when they are "read" in the context of actual physical location. A juxtaposition of two dissimilar texts may trigger production of new meanings, which has the character of continual process: it is the intertextual flux. As a result, the perception of one or both codes suffers modification; one text contaminates the other. The examples of these influences and interferences between urban and other texts are analyzed on the background of the study of intertextuality in reception and critical theory. The second perspective presents the city as a mnemonic space where both...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLawrence Ferlinghettics_CZ
dc.subjectměstocs_CZ
dc.subjectintertextualitacs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectkritický diskurzcs_CZ
dc.subjectLawrence Ferlinghettien_US
dc.subjectcityen_US
dc.subjectintertextualityen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectcritical discourseen_US
dc.titleLawrence Ferlinghetti: Images of a cityen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-25
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98431
dc.title.translatedLawrence Ferlinghetti: Obrazy městacs_CZ
dc.contributor.refereeUlmanová, Hana
dc.identifier.aleph001484888
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce si klade za cíl představit tři základní pohledy, jimiž je nahlíženo město v poezii Lawrence Ferlinghettiho. Tyto perspektivy se vzájemně liší básnickým stylem, použitými literárními prostředky i tématy, které zpracovávají. Sdílejí ovšem jeden zásadní aspekt: obrazy města slouží k úvahám, které přesahují rámec témat specifických pro městský diskurz a zasahují do obecnějších rovin. Otázky, jimiž se Ferlinghetti takto zaobírá, byly rozčleněny do tří skupin: intertextualita, paměť a kritický diskurz. První pohled chápe město jako text a intertext, jenž je složen z mnoha různých druhů textů. Pojetí textu se zde neomezuje na text literární, nýbrž jsou jím myšleny i texty architektury, výtvarného umění, sochařství, nebo hudby. Jsou-li takové texty "čteny" v kontextu určitého místa ve městě (a tedy skrze takové místo), dochází k určitému setkání, které může dát vzniknout novým významům skrze paralely a kontrasty mezi odlišnými kódy těchto textů. Taková setkání se podílí na procesu kontinuální tvorby významů skrze intertextuální tok. Výsledkem je změna ve vnímání jednoho nebo obou textů, jeden je kontaminován druhým, a naopak. Příklady takové intertextuality hojně se vyskytující ve Ferlinghettiho básních jsou analyzovány na pozadí recepční a kritické teorie. Druhá perspektiva pojímá město jako...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis provides three distinct perspectives on the representations of urban spaces in poetry of Lawrence Ferlinghetti. While they are dissimilar in terms of poetic style, employed literary devices and concepts and themes they explore, one important aspect is shared: the images of the city serve to discuss themes that transcend the urban domain. Ferlinghetti uses the city as a framework for his reflections on subject matters that have been categorized as follows: intertextuality, memory, critical urban discourse. The first perspective regards the city as a text and an intertext composed of various sorts of texts such as architecture, visual arts, literature, sculpture or music. These texts may enter the relation with the urban text when they are "read" in the context of actual physical location. A juxtaposition of two dissimilar texts may trigger production of new meanings, which has the character of continual process: it is the intertextual flux. As a result, the perception of one or both codes suffers modification; one text contaminates the other. The examples of these influences and interferences between urban and other texts are analyzed on the background of the study of intertextuality in reception and critical theory. The second perspective presents the city as a mnemonic space where both...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990014848880106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV