Zobrazit minimální záznam

The organization of primary and lower secondary education in Europe: Comparative analysis of the Czech Republic and Finland in terms of equity.
dc.contributor.advisorKalous, Jaroslav
dc.creatorPaulová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-08-21T22:04:37Z
dc.date.available2020-08-21T22:04:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40481
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce je dvou případovou komparativní studií, jejímž cílem je porovnat dvě vybrané země, Finsko a Českou republiku, v oblasti organizace základního školství. Za srovnávací kritérium bylo zvoleno měřítko spravedlnosti, které bylo dále rozpracováno do jednotlivých indikátorů. Stěžejním indikátorem se v tomto ohledu stala selektivita vzdělávacích systémů. Z tohoto důvodu práce mapuje zejména způsob a míru diferenciace žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání u obou zkoumaných zemí a snaží se zjistit počet dětí, který je v nich vzděláván. Výsledky srovnávací analýzy ukázaly, že zatímco ve Finsku existují pouze dva typy škol, v České republice bylo identifikováno pět vzdělávacích programů různé úrovně. Finsko rovněž v porovnání s Českou republikou využívá v daleko menší míře diferenciaci žáků na úrovni školy, dokonce i třídy. Ve Finsku neexistují třídy s rozšířenou výukou některého z předmětů. Zatímco ve Finsku dochází k první diferenciaci žáků až v 16letech, v České republice jsou žáci do různých vzdělávacích programů rozřazováni již po ukončení prvního stupně základní školy, tj. v 11letech. Ve Finsku se mimo hlavní vzdělávací proud vzdělává pouze 4 % žáků. V České republice tento podíl činí 18 % žáků ze všech dětí školou povinných. Základní vzdělávání v České republice je tedy...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is a comparative study, which compare two selected countries, Finland and the Czech Republic in the organization of basic education. The benchmark of equity has been chosen as a comparative criterion. This criterion was further divided into single indicators. The key indicator in this respect was the selectivity of educational systems. For this reason, the thesis presents especially the form and the extent of differentiation of students by each level of basic education in both chosen counties and try to find the number of children who are educated in them. The results of comparative analysis showed that five educational programs with different degree of quality exist in the Czech Republic, while there are only two types of schools in Finland. Finland has used the differentiation of pupils in schools, even in clases in much smaller scale in comparison with the Czech Republic. In Finland, there are no classes with extended teaching of some subjects. The next difference between selected countries is about the age when the students start to be selectived. The students are not differentionated before 16-years in Finland. On the other hand, students of the Czech Republic are divaded in various educational programs after completion of primary school, that means in 11-years. Only 4 % of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVzdělánícs_CZ
dc.subjectvzdělávací politikacs_CZ
dc.subjectvzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělanostní nerovnostics_CZ
dc.subjectspravedlnost ve vzdělánícs_CZ
dc.subjectFinskocs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectselektivitacs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjecteducational policyen_US
dc.subjecteducational systemen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjecteducational inequalityen_US
dc.subjectequity in educationen_US
dc.subjectFinlanden_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectselectivityen_US
dc.titleOrganizace základního vzdělání v Evropě: Srovnávací analýza Finska a České republiky z hlediska spravedlnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-25
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId105390
dc.title.translatedThe organization of primary and lower secondary education in Europe: Comparative analysis of the Czech Republic and Finland in terms of equity.en_US
dc.contributor.refereeMouralová, Magdalena
dc.identifier.aleph001491693
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce je dvou případovou komparativní studií, jejímž cílem je porovnat dvě vybrané země, Finsko a Českou republiku, v oblasti organizace základního školství. Za srovnávací kritérium bylo zvoleno měřítko spravedlnosti, které bylo dále rozpracováno do jednotlivých indikátorů. Stěžejním indikátorem se v tomto ohledu stala selektivita vzdělávacích systémů. Z tohoto důvodu práce mapuje zejména způsob a míru diferenciace žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání u obou zkoumaných zemí a snaží se zjistit počet dětí, který je v nich vzděláván. Výsledky srovnávací analýzy ukázaly, že zatímco ve Finsku existují pouze dva typy škol, v České republice bylo identifikováno pět vzdělávacích programů různé úrovně. Finsko rovněž v porovnání s Českou republikou využívá v daleko menší míře diferenciaci žáků na úrovni školy, dokonce i třídy. Ve Finsku neexistují třídy s rozšířenou výukou některého z předmětů. Zatímco ve Finsku dochází k první diferenciaci žáků až v 16letech, v České republice jsou žáci do různých vzdělávacích programů rozřazováni již po ukončení prvního stupně základní školy, tj. v 11letech. Ve Finsku se mimo hlavní vzdělávací proud vzdělává pouze 4 % žáků. V České republice tento podíl činí 18 % žáků ze všech dětí školou povinných. Základní vzdělávání v České republice je tedy...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is a comparative study, which compare two selected countries, Finland and the Czech Republic in the organization of basic education. The benchmark of equity has been chosen as a comparative criterion. This criterion was further divided into single indicators. The key indicator in this respect was the selectivity of educational systems. For this reason, the thesis presents especially the form and the extent of differentiation of students by each level of basic education in both chosen counties and try to find the number of children who are educated in them. The results of comparative analysis showed that five educational programs with different degree of quality exist in the Czech Republic, while there are only two types of schools in Finland. Finland has used the differentiation of pupils in schools, even in clases in much smaller scale in comparison with the Czech Republic. In Finland, there are no classes with extended teaching of some subjects. The next difference between selected countries is about the age when the students start to be selectived. The students are not differentionated before 16-years in Finland. On the other hand, students of the Czech Republic are divaded in various educational programs after completion of primary school, that means in 11-years. Only 4 % of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014916930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV