Boccacciovy pastorální skladby
Boccacccio's Pastorals
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40375Identifiers
Study Information System: 85851
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Flemrová, Alice
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Italianistic
Department
Institute of Romance Studies
Date of defense
26. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Resumé Cílem bakalářské práce "Boccacciovy pastorální skladby" je představit dvě na jednu stranu podobná, avšak při bližším pozorování vesměs odlišná díla italského renesančního spisovatele Giovanni Boccaccia (1313-1375). První knihu, Commedia delle ninfe fiorentine, autor sepsal mezi lety 1341-42 při svém pobytu ve Florencii, druhou, Ninfale fiesolano, pak v období let 1344-46. Obě díla spojuje pastorální tématika, jak je zřejmé již z názvu práce, a dále pak ještě určité mytologické prvky. To osvětlujeme v první části této práce, kdy jednak načrtáváme Boccacciův portrét a jeho tvorbu, a dále se zaměřujeme především na tři antické autory, kteří ho natolik ovlivnili, že se stali zdrojem inspirace pro jeho vlastní díla. V oblasti pastorální tématiky se jednalo o Theokrita, který ve svých idylách zachytil výjevy ze života pastýřů, jejich zpívané spory a krásu přírody, a potom o Vergilia, který ve sbírce Bucolica plynně navázal na svého řeckého předchůdce a své básně ještě obohatil o skryté alegorie. Mytologické prvky pak Boccaccio čerpal z Ovidia a jeho Proměn. Především v Ninfale fiesolano můžeme najít mnoho odkazů či přímo parafrází na jednotlivé části tohoto latinského díla. Z analýzy nám vychází, že právě zasazení příběhů do přírodního panenského prostředí, inspirovaného antickými pastorálami, je to, co...
The objective of this bachelor thesis "Boccaccio's Pastorals" is to introduce two works of an Italian writer from Renaissance, Giovanni Boccaccio (1313-1375), which are from one point of view similar, but from the other one are mostly distinct. The first book, Commedia delle ninfe fiorentine, was written between 1341-42 during an author's sojourn in Florence, the second, Ninfale fiesolano, between 1344-46. Both works are linked with pastoral themes, as it is evident from the title of this thesis, and then with some mythological elements. This is explained in the first part of the thesis, where we mainly concentrate on Boccaccio's live and his writings and then on three ancient authors that influenced him so much, that they became a source of inspiration for his own works. In the sphere of pastoral topic it refers to Theocritus, who in his idylls presented scenes from shepherd's lives, their vocal disputes and beauty of nature. Secondly it refers to Virgil, who, in the collected poems Eclogues, followed the Greek predecessor and enriched his own poems with hidden allegory. Boccaccio derived the mythological elements from Ovid and his Metamorphoses. Especially in Ninfale fiesolano we can find a lot of references or rephrasings to single parts of this latin work. From the analysis we discover, that...