Chyba a její využití ve výuce češtiny neslyšících
Mistake and use it in education of czech language for deaf
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40287Identifikátory
SIS: 126709
Katalog UK: 990015079450106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Petráňová, Romana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština v komunikaci neslyšících
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
14. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
chyba, práce s chybou, český jazyk, identifikace, korekce, interpretace, výuka neslyšícíchKlíčová slova (anglicky)
error, work with mistake, czech language, identification, correction, explication, education for deafanotace: Tato práce vymezuje chybu a její typy, popisuje práci s chybou z pohledu učitele na základě informací z odborné literatury. Součástí práce je dotazníkové šetření, kdy se autorka ptala na dílčí otázky práce s chybou, a také pozorování hodin českého jazyka na základních školách pro sluchově postižné. Dotazníkové šetření proběhlo v období únor - začátek května 2011 a pozorování v období květen - červen 2012. Informace získané z odborné literatury a z odpovědí oslovených učitelů vyúsťují v navržený postup práce s chybou ve výuce českého jazyka pro neslyšící. Součástí práce je také přehled odborné literatury k tématu český jazyka pro neslyšící.
annotation: This work defines error and her types, it describes teacher's work with error in education with using informations from literature. One part of the work is questionnaire which shows how teachers work with error, second part is observation in secondary school for deaf. This questionnaire was sent to teachers and responses were obtained in the period March - May 2011, observation was in May and June 2012. Information from teachers and also from papers are included to the example of procedure how teachers can work with mistake. One part of the work is resumption of literature and papers about czech language especially for deaf.
