Zobrazit minimální záznam

Media and pre-election polls:quantitative analysis of the Czech major daily newspapers before parliamentary elections in 2010
dc.contributor.advisorKunštát, Daniel
dc.creatorKálalová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-06T18:44:15Z
dc.date.available2017-05-06T18:44:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40147
dc.description.abstract(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis titled Media and Pre-Election Polls: Quantitative Analysis of the Czech Major Daily Newspapers before Parliamentary Elections in 2010, deals with the manner in which the media grasp and process the results of opinion polls focused on the theme of elections, namely pre-election polls. The attitude of the author toward this topic is based on the agenda setting theory, which assumes that the media can, to some extent, set the topics and thus determine how (and that) the audience think about them. In the case of publication of pre- election surveys can therefore media, to some, but hardly detectable extent, influence the citizens-voters. For this reason it is important to focus on how exactly the mass media work with the statistic data and how they make them available to the wide public. Media coverage of these data should be complete and clear in order to prevent misinterpretation and for the data to be correctly handled. Through the quantitative content analysis of media outputs (in total 74 articles) from the five most popular Czech daily newspapers in the period January to May 2010 it was researched if the media work with pre-election polls results properly. Based on the analysis and its results, the recommendations were concluded for the situation to be improved.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvoličské preferencecs_CZ
dc.subjectstranické preferencecs_CZ
dc.subjectvolební prognózacs_CZ
dc.subjectvolební modelcs_CZ
dc.subjectvolební výzkumycs_CZ
dc.subjectvolební průzkumycs_CZ
dc.subjectpředvolební výzkumycs_CZ
dc.subjectpředvolební průzkumycs_CZ
dc.subjectexit pollscs_CZ
dc.subjectvolební preferencecs_CZ
dc.subjectexit pollsen_US
dc.subjectopinion pollsen_US
dc.subjectpre-electional pollsen_US
dc.titleMédia a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93466
dc.title.translatedMedia and pre-election polls:quantitative analysis of the Czech major daily newspapers before parliamentary elections in 2010en_US
dc.contributor.refereeŠkodová, Markéta
dc.identifier.aleph001481579
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Diplomová práce s názvem Média a předvolební výzkumy: kvantitativní obsahová analýza vybraných českých deníků před volbami do PSP ČR v roce 2010 se zabývá způsobem, kterým média uchopují a zpracovávají výsledky výzkumů veřejného mínění zaměřených na tématiku voleb, konkrétně se jedná o výzkumy volebních preferencí. Autorka vychází z teorie agenda setting, která předpokládá, že média mohou do určité míry nastolovat témata a tím určovat, o čem či jak má publikum smýšlet. V případě uveřejňování volebních výzkumů tedy média mohou určitým, avšak těžko zjistitelným, způsobem působit na občany-voliče. Z tohoto důvodu je důležité zaměřovat se na kvalitu a způsob zprostředkování výzkumů skrze masové sdělovací prostředky. Medializace těchto dat by měla být úplná a jasná tak, aby zamezovala dezinterpretaci a správně nakládala se statisticky zjišťovanými daty. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je rozebráno celkem 74 mediálních příspěvků z pěti nejčtenějších českých deníků za období leden-květen 2010, které čtenářům předkládají výsledky volebních šetření. Skrze výsledky analýzy je zhodnocena úroveň práce českých médií s tímto typem sociologických šetření. Závěr předkládá doporučení pro zlepšení dané situace.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis titled Media and Pre-Election Polls: Quantitative Analysis of the Czech Major Daily Newspapers before Parliamentary Elections in 2010, deals with the manner in which the media grasp and process the results of opinion polls focused on the theme of elections, namely pre-election polls. The attitude of the author toward this topic is based on the agenda setting theory, which assumes that the media can, to some extent, set the topics and thus determine how (and that) the audience think about them. In the case of publication of pre- election surveys can therefore media, to some, but hardly detectable extent, influence the citizens-voters. For this reason it is important to focus on how exactly the mass media work with the statistic data and how they make them available to the wide public. Media coverage of these data should be complete and clear in order to prevent misinterpretation and for the data to be correctly handled. Through the quantitative content analysis of media outputs (in total 74 articles) from the five most popular Czech daily newspapers in the period January to May 2010 it was researched if the media work with pre-election polls results properly. Based on the analysis and its results, the recommendations were concluded for the situation to be improved.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014815790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV