Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Inter-subject relations between chemistry and geology in natural sciences
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39948Identifikátory
SIS: 99332
Kolekce
- Kvalifikační práce [19614]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Teplý, Pavel
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geologie pro střední školy - Učitelství chemie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
5. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
chemie, geologie, experimenty, přírodovědné vzdělávání, střední školstvíKlíčová slova (anglicky)
chemistry, geology, experiments, science education, secondary educationDiplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.
Thesis is fixed on inter-subjects relations between chemistry and geology in context of science education. Thesis concern subject matter defined in curricula for grammar schools, which is devoted inorganic chemistry, mineralogy and petrology. Next there is lucid compile inclusion these themes to school curricula in other grammar schools. Thesis emphasizes mainly to practical works in teaching mentioned subjects i.e. experiments. There are compile topics for chemical and physical experiments, which are useful for demonstration inter- subject relations between these subjects and geology. Worksheets with creative solutions were made for these experiments; there are component of enclosure of this thesis.