The Lisbon Strategy and Europe 2020:Where is the information society?
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39918Identifikátory
SIS: 124187
Katalog UK: 990020494450106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lupač, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Středoevropská a východoevropská studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra ruských a východoevropských studií
Datum obhajoby
25. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
počítačová gramotnost, Česká republika, Lisabonské strategie, statistický přehled, digitální domorodec, Generace ZKlíčová slova (anglicky)
computer literacy, Czech Republic, Lisbon Strategy, statistical review, digital native, Generation ZMezi lety 2005-2010 lze napříč společností v České republice zaznamenat nárůst v používání počítačů a Internetu. V souladu s tím, co předpokládala literatura, mladší generace - zvláště tak zvaná Generace Z, prokazovaly výrazně vyšší úroveň počítačové gramotnosti oproti starším generacím. Míra počítačové gramotnosti je nejvyšší u lidí s nejvyšším vzděláním a u domácností s dětmi. Vládní politiky na podporu počítačové gramotnosti měly pozitivní účinky, přesto však pouze částečný úspěch. Všichni školáci mají přístup k počítačům a Internetu, nicméně žádná z těchto politik nevedla k účinnému zvýšení počítačové gramotnosti mezi dospělou populace. Výsledkem této neuspokojivé politiky je, že Česká republika, obdobně jako řada ostatních evropských států, nedostála výzvám Lisabonské strategie a pravděpodobně neuspěje ani v naplnění cílů strategie Evropa 2020.
In the period 2005-2010 the Czech Republic has exhibited a growth in computer and Internet usage across society. As is to be expected from the literature, younger generations, especially what has been termed Generation Z, show significantly higher levels of computer literacy than older generations. Computer literacy is also at the highest level among the most highly educated and among households with children. Government policies to increase computer literacy have had positive effects, however they have only been a partial success. All schoolchildren have access to computers and the Internet, however there have been no effective policies for increasing computer literacy among the adult population. The result of this lack of policy is that the Czech Republic, in a position common to much of Europe, failed to meet the challenges of the Lisbon Strategy and will likely fail to meet the targets of Europe 2020.
