Společenská odpovědnost firem
Corporate social responsibility
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39890Identifikátory
SIS: 106574
Katalog UK: 990014723590106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reichel, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
8. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
společenská odpovědnost firem, SPF, stakeholders, etika, kultura organizace, klima v organizaci, personální marketingKlíčová slova (anglicky)
corporate social responsibility, CSR, stakeholders, etics, organizational climate, organizational culture, personal marketingResumé V předkládané diplomové práci se zabývám fenoménem společenské odpovědnosti firem (CSR). Úvodní části práce jsou věnovány konceptu CSR obecně a jeho vývoji v kontextu dalších teorií zkoumajících rovněž téma odpovědnosti v podnikání, popsán je také doporučený postup implementace konceptu CSR do organizační strategie. Další kapitoly již pak vycházejí konkrétně z teorie stakeholders a obsahového vymezení CSR v rámci tří tematických sfér - ekonomické, sociální a environmentální. Část práce se soustředí na propojení konceptu CSR s oblastí řízení lidských zdrojů v organizacích. Praktická část práce má formu případové studie, v níž jsem se zaměřila na mapování konceptu CSR v oblasti řízení lidských zdrojů v konkrétním podniku a také na navržení dalších opatření vycházejících z konceptu CSR tak, aby přinesla pozitivní efekt firmě i zaměstnancům, kteří jsou významnou skupinu stakeholders. Klíčová slova: Společenská odpovědnost firem, teorie stakeholders, etika, harmonizace pracovního a mimopracovního života, řízení rozmanitosti, pracovní podmínky, péče o pracovníky, outplacement.
This thesis is focused on the phenomenon of corporate social responsibility (CSR). Opening parts of the work are devoted to the concept in general and its evolution in the context of other theories investigating the issue of responsibility in business as well. The part the work describes recommendations for the implementation process of the CSR concept into an organizational strategy. Following chapters are based on the stakeholder theory and a related specification of the CSR content within three thematic spheres - economic, social and environmental. A part of the work describes opportunities of CSR in a field of a human resources management. The last chapter describes utilization of CSR in the human resource management in the particular company. The chapter also contains recommendations based on the concept of CSR in order to bring positive effects to the company and employees, who are an important group of stakeholders. Key words: Corporate social responsibility, stakeholder theory, ethics, work-life balance, diversity management, working conditions, welfare service, outplacement.
