Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi
Verifying Propounded Physical Education Standards in School Practice
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39721Identifikátory
SIS: 186800
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Hana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu
Datum obhajoby
3. 4. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Název práce: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Autor: Mgr. Rostislav Havel Vedoucí práce: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím pracovní skupiny formulovalo standardy vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Z pohledu školy je důležitá možnost využití tohoto podpůrného materiálu v praxi. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat ověřitelnost navržených standardů pro tělesnou výchovu ve školním prostředí. Předložit informace o vědomostech, dovednostech a postojích žáků 9. ročníku základní školy v oblasti tělesné výchovy. Zmapovat názory učitelů na problematiku standardů. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy a 266 učitelů tělesné výchovy na základní škole. Vědomostní (didaktický) test a dotazník administrované elektronickou online formou představují základní výzkumné metody aplikované v rigorózní práci. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza. Celý rozsah znalostí a dovedností vyžadovaný standardy nemůže pokrýt jediný test. Ve vědomostním testu, který byl sestaven na základě indikátorů a ilustrativních úloh navržených standardů, dosáhli žáci průměrné úspěšnosti 58 %. Úspěšnost v testu nad tři pětiny (60 %) je považována za hranici naplnění požadavků minimálního...
Title: Verifying Propounded Physical Education Standards in School Practice Author: Mgr. Rostislav Havel Supervisor: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstract: The Ministry of Education, Youth and Sports has formulated standards for educational field of physical education through a working group. For the school it is important to be able to use this support material in practice. The aim of the thesis was to analyse verifiability of the propounded standards for physical education in the school environment, to provide information about the knowledge, skills and attitudes of pupils to physical education in the 9th grade of primary school, to map out teachers' opinions on those standards. The research sample consisted of 669 pupils in the 9th year of primary school and 266 physical education teachers in primary school. A knowledge (didactic) test and a questionnaire administered in an online electronic form are the basic research methods applied in the work. The item analyses for each test tasks were performed. A single test cannot cover the whole range of knowledge and skills required by the standards. In the knowledge test compiled on the basis of indicators and illustrative tasks of the propounded standards pupils achieved the average success rate of 58%. Succeeding in the test with over...