Zobrazit minimální záznam

Verifying Propounded Physical Education Standards in School Practice
dc.contributor.advisorFialová, Ludmila
dc.creatorHavel, Rostislav
dc.date.accessioned2021-09-06T16:27:15Z
dc.date.available2021-09-06T16:27:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39721
dc.description.abstractTitle: Verifying Propounded Physical Education Standards in School Practice Author: Mgr. Rostislav Havel Supervisor: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstract: The Ministry of Education, Youth and Sports has formulated standards for educational field of physical education through a working group. For the school it is important to be able to use this support material in practice. The aim of the thesis was to analyse verifiability of the propounded standards for physical education in the school environment, to provide information about the knowledge, skills and attitudes of pupils to physical education in the 9th grade of primary school, to map out teachers' opinions on those standards. The research sample consisted of 669 pupils in the 9th year of primary school and 266 physical education teachers in primary school. A knowledge (didactic) test and a questionnaire administered in an online electronic form are the basic research methods applied in the work. The item analyses for each test tasks were performed. A single test cannot cover the whole range of knowledge and skills required by the standards. In the knowledge test compiled on the basis of indicators and illustrative tasks of the propounded standards pupils achieved the average success rate of 58%. Succeeding in the test with over...en_US
dc.description.abstractNázev práce: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Autor: Mgr. Rostislav Havel Vedoucí práce: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím pracovní skupiny formulovalo standardy vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Z pohledu školy je důležitá možnost využití tohoto podpůrného materiálu v praxi. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat ověřitelnost navržených standardů pro tělesnou výchovu ve školním prostředí. Předložit informace o vědomostech, dovednostech a postojích žáků 9. ročníku základní školy v oblasti tělesné výchovy. Zmapovat názory učitelů na problematiku standardů. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy a 266 učitelů tělesné výchovy na základní škole. Vědomostní (didaktický) test a dotazník administrované elektronickou online formou představují základní výzkumné metody aplikované v rigorózní práci. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza. Celý rozsah znalostí a dovedností vyžadovaný standardy nemůže pokrýt jediný test. Ve vědomostním testu, který byl sestaven na základě indikátorů a ilustrativních úloh navržených standardů, dosáhli žáci průměrné úspěšnosti 58 %. Úspěšnost v testu nad tři pětiny (60 %) je považována za hranici naplnění požadavků minimálního...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleOvěření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxics_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-04-03
dc.description.departmentUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId186800
dc.title.translatedVerifying Propounded Physical Education Standards in School Practiceen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Hana
dc.identifier.aleph002135011
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Autor: Mgr. Rostislav Havel Vedoucí práce: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím pracovní skupiny formulovalo standardy vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Z pohledu školy je důležitá možnost využití tohoto podpůrného materiálu v praxi. Cílem rigorózní práce bylo analyzovat ověřitelnost navržených standardů pro tělesnou výchovu ve školním prostředí. Předložit informace o vědomostech, dovednostech a postojích žáků 9. ročníku základní školy v oblasti tělesné výchovy. Zmapovat názory učitelů na problematiku standardů. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy a 266 učitelů tělesné výchovy na základní škole. Vědomostní (didaktický) test a dotazník administrované elektronickou online formou představují základní výzkumné metody aplikované v rigorózní práci. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza. Celý rozsah znalostí a dovedností vyžadovaný standardy nemůže pokrýt jediný test. Ve vědomostním testu, který byl sestaven na základě indikátorů a ilustrativních úloh navržených standardů, dosáhli žáci průměrné úspěšnosti 58 %. Úspěšnost v testu nad tři pětiny (60 %) je považována za hranici naplnění požadavků minimálního...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Verifying Propounded Physical Education Standards in School Practice Author: Mgr. Rostislav Havel Supervisor: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. Abstract: The Ministry of Education, Youth and Sports has formulated standards for educational field of physical education through a working group. For the school it is important to be able to use this support material in practice. The aim of the thesis was to analyse verifiability of the propounded standards for physical education in the school environment, to provide information about the knowledge, skills and attitudes of pupils to physical education in the 9th grade of primary school, to map out teachers' opinions on those standards. The research sample consisted of 669 pupils in the 9th year of primary school and 266 physical education teachers in primary school. A knowledge (didactic) test and a questionnaire administered in an online electronic form are the basic research methods applied in the work. The item analyses for each test tasks were performed. A single test cannot cover the whole range of knowledge and skills required by the standards. In the knowledge test compiled on the basis of indicators and illustrative tasks of the propounded standards pupils achieved the average success rate of 58%. Succeeding in the test with over...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021350110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV