Rozvoj osobnosti předškolního věku metodami dramatické výchovy
The Development of the Personality in Pre-Schoolers using Drama Instruction Methods
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3934Identifiers
Study Information System: 20827
Collections
- Kvalifikační práce [16259]
Author
Advisor
Referee
Marušák, Radek
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce se zabývá využitím metod dramatické výchovy v systému předškolního vzdělávání. Snaží se najít rozdíly mezi mateřskou školou, ve které se metody dramatické výchovy aktivně uplatňují a jsou klíčovou vzdělávací metodou a mateřskou školou, ve které se tyto metody nevyužívají vůbec. Poukazuje i na rozdíly v sociální vyspělosti dětí, které s metodami dramatické výchovy mají osobní zkušenost a dětí, které dosud tuto zkušenost neměly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This publication focuses on application of creative drama in preschool-education systém. Its content is a comparation of level of sociál development among children in two kindergardens; in one of these two kindergardens were methods of creative drama applied in the process of education, while the second one serves only for comparison purposes as no such methods are applied. The differences in levels of sociál development of these children are compared and discussed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)