Komunikace FC Vysočina Jihlava se sportovními fanoušky
Communication FC Vysočina Jihlava with sports fans
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39053Identifiers
Study Information System: 88039
Collections
- Kvalifikační práce [8927]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
FC Vysočina Jihlava, a.s, fanoušci, komunikace, marketing, marketingový výzkum, SWOT analýzaKeywords (English)
FC Vysočina Jihlava, a.s, fans, communication, marketing, market research, SWOT analysisNázev práce: Komunikace FC Vysočina Jihlava se sportovními fanoušky Elementárním cílem práce je navrhnutí koncepce komunikace FC Vysočina Jihlava, a.s. se sportovními fanoušky v případě postupu do I. ligy, která by vedla ke zkvalitnění a zefektivnění komunikačního procesu s fanoušky. Dílčím úkolem je zanalyzování a zhodnocení současného stavu komunikace s fanoušky FC Vysočina Jihlava jako jednoho z kritických bodů fungování sportovního klubu. Analýza současného stavu komunikace je podložena jednak jeho SWOT analýzou, a také výsledky proběhnutého marketingového průzkumu, jehož realizace je dalším dílčím úkolem této práce. Klíčová slova: FC Vysočina Jihlava, a.s, fanoušci, komunikace, marketing, marketingový výzkum, SWOT analýza
Thesis title: Communication FC Vysočina Jihlava with sports fans The new conception considering communication policy between FC Vysočina Jihlava plc and sports fans in a case of promotion to the first league is fundamental goal of this thesis. This concept is supposed to lead to improvement in the field of communication with sports fans. Complementary assignment is the analysis and evaluation of current situation in communication with fans. This relation is one of the crucial points of sports club management. The examination of current state of affairs is based not only on SWOT analysis, but also on results of marketing research. This research is another complementary task of this thesis. Keywords: FC Vysočina Jihlava, a.s, fans, communication, marketing, market research, SWOT analysis