dc.contributor.advisor | Klusák, Miroslav | |
dc.creator | Angerová, Radka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T23:32:36Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T23:32:36Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/38957 | |
dc.description.abstract | Česky Následující práce si klade za úkol nahlédnout a zhodnotit problematiku morálního usuzování dětí ve věku druhého stupně základní školy, jež se účastní programu celodenního oddělení, spadajícího pod středisko výchovné péče. Pro orientaci v potížích těchto klientů jsem využila přístupu k dokumentaci, a následné vedení rozhovorů s těmito klienty. Cílem bylo stanovit, jaká dilemata tyto děti řeší, jak o nich morálně usuzují, s jakými motivacemi svého jednání se potýkají, a proč došli právě k těm závěrům o svých problémech, které je nakonec dostaly do problematické situace. Teoretickou citlivost a náhled na obecnou problematiku morálního usuzování jsem se získala z prací Lawrence Kohlberga a Jeana Piageta, respektive z jejich teorií o vývoji morálního usuzování (oba) a myšlení (v případě J. Piageta). S jejich teoriemi jsem následně diskutovala i své výsledky svého výzkumu o morálním usuzování klientů etopedického zařízení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | English Abstract The contents of this work are to inspect and assess the problems of moral reasoning of children of upper primary schools participating in the full-time department program which belong to the center of educational care. For better understanding of each client I used written documentation as well as held consultation with them. The aim was to determine what dilemmas were these children trying to solve, how they thought about them, what motivated their actions and what led them to get into trouble at the basis of their moral reasoning In order to obtain theoretical sensitivity as well as general insight into the issue of moral reasoning I started with the works by Lawrence Kohlberg and Jean Piaget, respectively, their theories about the moral development (both) and intellectual development (in the case of J. Piaget). I compared the results of my research with their theories about moral reasoning (in Discussion). | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Mravní usuzování dětí školního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-06-06 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 82659 | |
dc.title.translated | Moral reasoning in schoolchildren | en_US |
dc.contributor.referee | Lukášová, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001366865 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Česky Následující práce si klade za úkol nahlédnout a zhodnotit problematiku morálního usuzování dětí ve věku druhého stupně základní školy, jež se účastní programu celodenního oddělení, spadajícího pod středisko výchovné péče. Pro orientaci v potížích těchto klientů jsem využila přístupu k dokumentaci, a následné vedení rozhovorů s těmito klienty. Cílem bylo stanovit, jaká dilemata tyto děti řeší, jak o nich morálně usuzují, s jakými motivacemi svého jednání se potýkají, a proč došli právě k těm závěrům o svých problémech, které je nakonec dostaly do problematické situace. Teoretickou citlivost a náhled na obecnou problematiku morálního usuzování jsem se získala z prací Lawrence Kohlberga a Jeana Piageta, respektive z jejich teorií o vývoji morálního usuzování (oba) a myšlení (v případě J. Piageta). S jejich teoriemi jsem následně diskutovala i své výsledky svého výzkumu o morálním usuzování klientů etopedického zařízení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | English Abstract The contents of this work are to inspect and assess the problems of moral reasoning of children of upper primary schools participating in the full-time department program which belong to the center of educational care. For better understanding of each client I used written documentation as well as held consultation with them. The aim was to determine what dilemmas were these children trying to solve, how they thought about them, what motivated their actions and what led them to get into trouble at the basis of their moral reasoning In order to obtain theoretical sensitivity as well as general insight into the issue of moral reasoning I started with the works by Lawrence Kohlberg and Jean Piaget, respectively, their theories about the moral development (both) and intellectual development (in the case of J. Piaget). I compared the results of my research with their theories about moral reasoning (in Discussion). | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013668650106986 | |