Měnící se role vychovatele v životě člověka se sluchovým postižením
Changing Role of an Educator in the Life of a Person with a Hearing Impairment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38243Identifikátory
SIS: 107323
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrkosová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
2. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Osoby se sluchovým postižením, neslyšící, vychovatel, výchova, internát, ústav, znakový jazyk, orální metodaKlíčová slova (anglicky)
Persons with a hearing impairment, deaf, educator, education, boarding house, deaf institution, sign language, oral methodBakalářská práce informuje o rozdílných poměrech na internátech pro osoby se sluchovým postižením dnes a v minulosti. Podává zkušenosti neslyšících a mapuje dostupnou literaturu. Teoretická část objasňuje základní pojmy související se sluchově postiženými osobami, komunikací, přehledem metod vzdělávání neslyšících, ústavy pro neslyšící, definuje výchovu, vzdělávání a pedagogické pozice, zabývá se internátem v kontextu historie a současnosti. Praktická část popisuje reálné zkušenosti osob se sluchovým postižením s životem na internátě a s vychovateli prostřednictvím analýzy dotazníkového šetření.
This bachelor thesis discusses the different conditions in the boarding houses for people with hearing impairments now and in the past. It provides the experience of the deaf and overviews available literature. The theoretical part explains the basic terms associated with hearing impairment, communication, and methods of educating the deaf, deaf institutions, defines the upbringing, education and teaching positions and deals with the boarding house in the context of past and present. The practical part describes the experience of hearing impaired people with boarding houses and with educators using a questionnaire survey analysis.