Programmes for Children: Their Language and Culture
Pořady pro děti: jejich jazyk a kultura
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38191Identifiers
Study Information System: 70325
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Bojarová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - History Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Resumé Tato práce se zabývá televizními programy pro děti. Jejím cílem je představení tématu a analýza programů z hlediska jazykového a obsahově-kulturního, se zohledněním jejich vhodnosti pro dětské diváky. Rovněž je zde vyzvednuta důležitost Mediální výchovy a dodržování jejích základních principů. Děti jsou zde rozděleny do skupin podle několika kritérií, například věk, řečové schopnosti a psychický vývoj. Práce obsahuje výzkum, který zjišťuje přístup rodičů k zásadám Mediální výchovy a výuce cizích jazyků pomocí televizních programů. Tyto jsou porovnány podle kritérií uvedených v práci. Autorka by chtěla představit téma programů pro děti, rozdělit dětské diváky do skupin a analyzovat programy s důrazem na přínos Mediální výchovy. Klíčová slova: dětské pořady, dětský divák, Mediální výchova
This thesis deals with television programmes for children. The aim of it is to introduce the topic and analyse them from language and cultural point of view, including the aspect of their suitability for children viewers. Importance of Media Education and following its basic principles are highlighted too. Children viewers are divided into groups according to various criteria, i.e. age, speech abilities and psychical development. The thesis contains research focused on parents' approach to Media Education and learning foreign languages via television programmes. Those are compared as to criteria that are established in the thesis. The author would like to present the topic, divide the viewers into groups and analyse the programmes with the emphasis on benefits of Media Education. Keywords: television programmes, children viewers, Media Education