Použití vzorů při hře Go
Applications of Patterns in Game Go
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37904Identifikátory
SIS: 66408
Kolekce
- Kvalifikační práce [11196]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Majerech, Vladan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
16. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V této práci implementujeme řešič taktických cílů pro hru Go (zajmutí kamenů, spojení skupin). Tento řešič je založen na rozpoznávání tvarů kamenů na desce a výběřu tahů podle předdefi nované databáze vzorů. Hlavní částí práce je analýza a návrh vhodné reprezentace vzorů pro zachycení typických situací a jejich řešení za útočníka i obránce. Uživatelské rozhraní programu umožňuje spouštění řešiče včetně možnosti zadávání druhu taktického cíle, vytváření nových vzorů a editaci celé databáze uložených vzorů. Součástí je i připravená databáze vzorů a příklady pro použití.
This work implements a solver for tactical goals in the game of Go (capturing stones, connecting groups). The solver is based on recognizing the shapes of stones on the desk and choosing the moves from prede ned database of patterns and the follow-up moves. The main part of this work features analysis and proposal of convenient representation of patterns which follow typical situations in the game and their solving considering both the attacker and the defender. User interface of the program allows execution of the solver including selection of the type of the tactical goal, creating new patterns and editing the whole database of patterns. The work also contains a precreated pattern database and examples of use.