Simulating Hair with the Loosely-Connected Particles Method
Simulace vlasů pomocí metody Loosely-Connected Particles
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37884Identifiers
Study Information System: 85322
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Wilkie, Alexander
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
17. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Tahle práce prezentuje implementaci metody pro animaci vlasů nazvanou Loosely Connected Particles (LCP). Metodu byla aktualizována několika moderními postupy. Prvně byly implementovány dvě varianty paralelního zpracovíní simulace. Ukázali jsme, že práce je rozdělena rovnoměrne a teda dynamická distribuce není potřebná. Následně jsme aplikovali metodu Deep Opacity Maps pro stínování vlasů na metodu LCP a zavedli jsme alfa-ořezávání pro eliminaci artefaktů. Poskytujeme přehledné uživatelské rozhraní pro ladění parametrů simulace, a pro stříhání vlasů pomocí myši. Pro implementaci jsme zvolili jazyk C# a platformu .NET 3.5.
This thesis presents an implementation of the Loosely Connected Particles (LCP) method of hair animation proposed by Bando et al. We updated the method with several modern approaches. Firstly, we implemented two variations of parallel processing for the simulation which di er in work distribution among threads. The results indicate that work is distributed evenly, and thus dynamic distribution is not needed. Secondly, we applied the Deep Opacity Maps method of hair shadowing on the LCP and introduced alpha thresholding to eliminate artifacts. We supply a clean user interface for parameter tweaking with instant response and an easy-to-use interface for cutting hair using mouse controls. We discuss the suitability of using C# with .NET for developing a performance-heavy application.