Hypertextury v JaGrLib
Hypertextury v JaGrLib
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37783Identifiers
Study Information System: 84329
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Pavlík, Ivo
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
20. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
ray marching, metoda sledování paprsku, hypertextura, soft objekt, fraktál, šumová funkce, počítačová grafika, JaGrLib, SkelKeywords (English)
ray marching, ray tracing, hypertexture, soft object, fractal, noise function, computer graphics, JaGrLib, SkelCílem této práce je implementovat a otestovat algoritmus ray marching v grafické knihovně JaGrLib. Pomocí tohoto algoritmu budeme moci vykreslovat tzv. hypertextury - objekty s neuvěřitelně komplexním povrchem či naopak s povrchem, který není přesně definovatelný. V práci budeme navazovat na již implementovaný algoritmus ray tracing, který rozšíříme o metodu march. Ray marching otestujeme na tzv. soft objektech a funkce aplikované k vytvoření hypertextur budeme definovat pomocí šumových a fraktálových funkcí.
The object of this work is to implement and test ray marching algorithm in graphical library JaGrLib. Through the use of this algorithm, we will be able to render hypertextures - objects with very complex surface or with not well defined boundary surface. In this project we will make use of already implemented ray tracing algorithm, which we will extend to the march method. Ray marching will be tested on soft objects and the functions used to create hypertextures will be defined by noise and fractal functions.